W211 flance/beslag knækket

Alt vedrørende teknik
Besvar
jljohannsen
Indlæg: 15
Tilmeldt: 18. feb 2017, 20:02
Geografisk sted: Nordsjælland

W211 flance/beslag knækket

Indlæg af jljohannsen »

Hej,

Denne flance/beslag er knækket - Mercedes taler om at partikelfilteret skal udskriftes, da den sidder rundt om den.

Det synes jeg er helt galmatias, hvorfor jeg vil høre om nogle andre har en god løsning ud over at svejse udstødningen sammen? (Sidste udvej!)

Jeg har markeret med rød pil til højre, hvilken et beslag jeg taler om og pilen til venstre er samlingen.

Den lille ting gør at min udstødning sidder helt skævt (Har et rør i hver side)
s-l1600.jpg
MB W211 2007 - E320 CDI T-Modell Avantgarde (1. Mercedes bekendtskab) Solgt!
MB W204 2013 - C220 CDI T-Modell Avantgarde (2. Mercedes bekendtskab)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W211 flance/beslag knækket

Indlæg af BWJ »

En lokal smed kan da svejse den smule uden problemer !
ZOOM ZOOM.
jljohannsen
Indlæg: 15
Tilmeldt: 18. feb 2017, 20:02
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: W211 flance/beslag knækket

Indlæg af jljohannsen »

BWJ skrev:En lokal smed kan da svejse den smule uden problemer !
Selve beslaget der er knækket, kan man ikke svejse i - det er støbejern.

At svejse de to samlinger sammen er den "nemme" løsning, men ikke hensigtsmæssigt hvis en af udstødningsdelene skal udskiftes, eller blot afmonteres pga en anden reparation.

Jeg tænker at man burde kunne købe sådan et beslag og skære røret op, sætte beslaget på og så svejse røret sammen igen?
MB W211 2007 - E320 CDI T-Modell Avantgarde (1. Mercedes bekendtskab) Solgt!
MB W204 2013 - C220 CDI T-Modell Avantgarde (2. Mercedes bekendtskab)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W211 flance/beslag knækket

Indlæg af BWJ »

Siden hvornår er det blevet umuligt at svejse i støbejern ? der bliver svejset mange manifols !
Og kom det dertil, ville det ikke være det store at lave en nogenlunde kopi af støbejernsflangen i jern.
Kreativiteten kan være stor, hvis der skal spares kr xx.xxx,-

Alternativt kan denne http://www.carzone.dk/shop/kompensator- ... 1133p.html fittes på.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: W211 flance/beslag knækket

Indlæg af Martin_E320CDI »

Det er noget lort at svejse i støbejern , men det kan godt lade sig gøre . Løsningen kan som der nævnes være at lave en ny flangeplade og skære den gamle af og svejse den nye på , den løsning havde jeg nok valgt . gad så ikke bruge 680 kr på det , men ville lave en ny flange på fræseren :wink:

Hvor er den knækket henne på flangen??

Her er osse en mulighed ....nu kender jeg ikke målene på din flange , men mon ikke der er en der kan bruges

http://shop-ditlevsenimport.dk/flanger-15/
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
jljohannsen
Indlæg: 15
Tilmeldt: 18. feb 2017, 20:02
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: W211 flance/beslag knækket

Indlæg af jljohannsen »

Martin_E320CDI skrev:Det er noget lort at svejse i støbejern , men det kan godt lade sig gøre . Løsningen kan som der nævnes være at lave en ny flangeplade og skære den gamle af og svejse den nye på , den løsning havde jeg nok valgt . gad så ikke bruge 680 kr på det , men ville lave en ny flange på fræseren :wink:

Hvor er den knækket henne på flangen??

Her er osse en mulighed ....nu kender jeg ikke målene på din flange , men mon ikke der er en der kan bruges

http://shop-ditlevsenimport.dk/flanger-15/
Det ligner noget man kan bruge til noget! :)

Jeg må ned og måle omkredse - tak!

/Jacob
MB W211 2007 - E320 CDI T-Modell Avantgarde (1. Mercedes bekendtskab) Solgt!
MB W204 2013 - C220 CDI T-Modell Avantgarde (2. Mercedes bekendtskab)
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: W211 flance/beslag knækket

Indlæg af Alex B J »

jljohannsen skrev:Hej,

Denne flance/beslag er knækket - Mercedes taler om at partikelfilteret skal udskriftes, da den sidder rundt om den.

Det synes jeg er helt galmatias, hvorfor jeg vil høre om nogle andre har en god løsning ud over at svejse udstødningen sammen? (Sidste udvej!)

Jeg har markeret med rød pil til højre, hvilken et beslag jeg taler om og pilen til venstre er samlingen.

Den lille ting gør at min udstødning sidder helt skævt (Har et rør i hver side)
s-l1600.jpg
Har den flance en kant/krage?
Søg evt på partnummer 126 492 08 45 på nettet og se billeder..
Hvis den er identisk har jeg en helt ny liggende orig mb..
Så skal tilgangsrøret til filter fjernes og flance sættes på og rør svejses på igen..skal garantere dig for den flance er magen til dem som sidder på bagpotter,i så fald har jeg en potte liggende til ophug ,de er bygget på samme måde..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Besvar