Bremsebelægnings slid advarsel.
-
- Geografisk sted: Kirke Hyllinge
Bremsebelægnings slid advarsel.
Hej Mb forum.
De sidste par dage er min bil begyndt at vise beskeden Bremsebelægnings slid advarsel i instrument brættet.
- Er det klodser eller skiver den snakker om?
Desuden har prøvet at kigge på klodser og skiver, jeg kan se på klodserne er der ca 2 - 3 mm efter en kant i midten.
Mens skiverne aner jeg ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter.
Men hvad køre man af antal km med hhv. Klodser og skiver?
Bilen er købt med 86000 kørte km, og har kørt nu til 115000 i den, primært motorvej.
Den besked fra bilen kommer lidt skæv ind på mig da jeg skal rejse om 9 dage..
Tak for jeres tid.
De sidste par dage er min bil begyndt at vise beskeden Bremsebelægnings slid advarsel i instrument brættet.
- Er det klodser eller skiver den snakker om?
Desuden har prøvet at kigge på klodser og skiver, jeg kan se på klodserne er der ca 2 - 3 mm efter en kant i midten.
Mens skiverne aner jeg ikke rigtig hvad jeg skal kigge efter.
Men hvad køre man af antal km med hhv. Klodser og skiver?
Bilen er købt med 86000 kørte km, og har kørt nu til 115000 i den, primært motorvej.
Den besked fra bilen kommer lidt skæv ind på mig da jeg skal rejse om 9 dage..
Tak for jeres tid.
-
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Bremsebelægnings slid advarsel.
Du skal køre bilen på værksted og få serviceret dine bremser. Slidindikatoren viser at dine bremseklodser er slidt ned og værkstedet kan måle om skivernes tykkelse stadig er indenfor lovens rammer.
-
Men hvor hurtigt skal den på værksted .. og hvor mange km kan en klods ca køre og en Skive ca køre??
Tror ikke jeg kan nå at få en tid så hurtigt ingen rejse, men selve rejsen er også kun på 9 dage .. primært motorvejsnettet kørsel.
Er det mon billigere i udlandet de bremser?
Tror ikke jeg kan nå at få en tid så hurtigt ingen rejse, men selve rejsen er også kun på 9 dage .. primært motorvejsnettet kørsel.
Er det mon billigere i udlandet de bremser?
-
- Geografisk sted: Midtfyn
Med mit kørselsmønster holder klodser typisk 50.000 km. og skiver 100.000 - 110.000 km. Originale MB dele! Jeg ville ikke drøne rundt på Europas motorveje med nedslidte bremser.
Det er maks. en times arbejde at skifte bremseklodser + lidt mere for skiverne og det kan sagtens fortages af de mange autoværksteder som f.eks. SuperDæk. Du kan også bede dem om at bruge MB originale dele. Jeg vil heller ikke turde køre med nedslidte bremser på en ferie - uanset kørselesmønster eller type af vej.
God ferie!
God ferie!
Om du skal skifte klodser inden du drager afsted på ferie, kommer an på hvor langt du skal køre på ferien.
Mine erfaringer er, man kan køre omtrent 5.000 kilometer fra indikatoren giver besked første gang, til klodserne er slidt helt ned.
Så skal du kun direkte til 'Gardasøen' og direkte hjem igen, så kør trygt.
Hvad angår holdbarhed, så kører jeg omtrent 40.000 kilometer på et sæt originale skiver og ditto klodser foran.
Hav en god ferie.
Venligst tømreren
Mine erfaringer er, man kan køre omtrent 5.000 kilometer fra indikatoren giver besked første gang, til klodserne er slidt helt ned.
Så skal du kun direkte til 'Gardasøen' og direkte hjem igen, så kør trygt.
Hvad angår holdbarhed, så kører jeg omtrent 40.000 kilometer på et sæt originale skiver og ditto klodser foran.
Hav en god ferie.
Venligst tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
-
Hej igen,
Jeg har fået kigget på skiver og bremser ifm. Olie og oliefiltre skift lige for en halv time siden. Det viser sig de er ret nedslidte og ikke værd at køre med.
Så vil bestille sæt med 4 klodser og 4 skiver hele vejen rundt.
Men hvor bestiller i fra, og hvad bestiller i?
Jeg kigger lidt på Mister Auto. Der har de 3 .. 4 forskellige mærker med forskellige priser men første gang jeg bestiller bremser så aner ikke så meget om mærker.
Hvad siger i?
Jeg har fået kigget på skiver og bremser ifm. Olie og oliefiltre skift lige for en halv time siden. Det viser sig de er ret nedslidte og ikke værd at køre med.
Så vil bestille sæt med 4 klodser og 4 skiver hele vejen rundt.
Men hvor bestiller i fra, og hvad bestiller i?
Jeg kigger lidt på Mister Auto. Der har de 3 .. 4 forskellige mærker med forskellige priser men første gang jeg bestiller bremser så aner ikke så meget om mærker.
Hvad siger i?
Jeg køber kun originalt, som jeg afhenter hos et autoriseret Mercedes Benz værksted, hvor alle dele er lagervarer.Bianconeri skrev: Men hvor bestiller i fra, og hvad bestiller i?
Desforuden, håber jeg du får 8 bremseklodser med....

W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Du kan sagtens købe dine ting hos mister auto .
Alternativ er der jo eBay og ATP autoteile .
Hvis det ikke skal være originalt mb ville jeg vælge brembo eller ate ...
Alternativ er der jo eBay og ATP autoteile .
Hvis det ikke skal være originalt mb ville jeg vælge brembo eller ate ...
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
-
Jeg bestiller nok denne gang et sted hvor jeg kan få dem leveret hurtigt da de skal på inden næste onsdag.
Men ate og brembo er at finde hos mister Auto.
Men vil lige høre Mercedes imorgen hvad originale koster og se om der er stor pris forskel
Men ate og brembo er at finde hos mister Auto.
Men vil lige høre Mercedes imorgen hvad originale koster og se om der er stor pris forskel
Normalt plejer der at gå 3 dage fra mister auto
Tingene leveres med ups
Tingene leveres med ups
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
-
Tak for alle jeres svar, - efter jeg har indhentet tilbud på delene hos Mercedes og sammenlignet med mister Auto og andre så blev det alligevel ikke den så store forskel der ruinere en. Det er under en tusse. Så valgte at afhente stumperne hos Mercedes senere idag og så er det originalt jo og skal ikke vente på posten.
kan man selv fjerne Bremsebelægnings slid advarsel. på en w205 fra 2014
Skift klodserne så forsvinder den jo.cmni skrev:kan man selv fjerne Bremsebelægnings slid advarsel. på en w205 fra 2014
Tillægsspørgsmål, kan man ikke slå olielampen fra, den er sikkert også uvæsentlig

ZOOM ZOOM.