270 CDI

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

270 CDI

Indlæg af Administrator »

I tomgang "vælter" den mell. 800/ 600 omdr. med mellemrum, den gør det slet ikke fra iskold til 3-5 min. efter, men herefter starter det.
Ingen problemer ved kørsel.
Forskellige værksteder siger der ikke er målbare fejl ?? - nogen ideer ????[/b]
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

270 CDI

Indlæg af Administrator »

Luftmassemåler! Haft samme fejl, på flere biler (C220, V220, ML400 CDI, Sprinter 160) Luftmassemåler!

Allan
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Det ser ud som om du har ret, har lige skiftet LMM og problemet er næsten helt væk :wink:
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Arhh, var lige hurtig nok, sagen er faktisk uændret.
Har vi andre gode ideer ?????
Stern
Indlæg: 12
Tilmeldt: 10. mar 2009, 14:39

Indlæg af Stern »

Hej,

Det første du skal tjekke er, at du skal pille turboslangen af i højre side, og lyse ind i blandingshuset ved indsugningdsmanifoldet. Hvis dette er kokset til, skal bladningshuset skrues af og renses.

Hvis der ikke sker nogen ændring, skal motorstyreenheden opdateres med nyt software. Dette gøres via SCN-inkodning via MB-online (tester), hvilket kun dit værksted kan gøre.
Med Venlig Hilsen
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Hej Stern.

Det prøves snarest, jeg vender tilbage.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Så er der kikket på manifolden, den er MEGET tilsodet så der overvejes nok en ny, fremfor rensning.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Stadig bøvl, nu er manifol og egr ventil skiftet, dyserne tjekket og ligger indenfor tilladelige tolerancer i tryk, men den vælter stadig i tomgang som tidligere beskrevet, - er der nogle guldkorn fra jer ??
heine
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28. apr 2009, 20:04

OBD-tuning

Indlæg af heine »

Hejsa
Er der nogle af jer der har erfaring med OBD-tuning ?
Bilen er en 220 cdi fra 2006 ny model,
Heine Højlund
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

BWJ skrev:Stadig bøvl, nu er manifol og egr ventil skiftet, dyserne tjekket og ligger indenfor tilladelige tolerancer i tryk, men den vælter stadig i tomgang som tidligere beskrevet, - er der nogle guldkorn fra jer ??
Hvis vi snakker om 270 motor i 210'er eller 203,er.....

Der er svingninger i railtrykket, dette skyldes som regel: højtrykpumpen eller railtrykregulatorventil.

Tror man kan få repsæt til railtrykregulatorventilen bestående af en teflon og gummipakning. Prøv det først. Billigt og hurtigt forsøg...
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Fejlen fundet:
Jeg skiftede brændstoffilteret, og O-ringen i filterdækslet (rør til pumpen), så den må have trukket falsk luft ét af stederne. :D
Besvar