W212 200CDI:
Jeg havde bilen på lift forleden, og bemærkede at der var slup/slør, når jeg drejede kardanakslen helt henne ved differentialet - ikke så meget slør, men tydeligt.
Et der en der ved, hvor meget slør der normalt er - og om der overhovedet skal være noget?
Jeg kan ikke mærke noget når jeg kører.
Hilsen Steen
Slup differentiale/kardan
Re: Slup differentiale/kardan
Hvis du tænker på leddene på kardanakslen specifikt, så er svaret; intet.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004
Re: Slup differentiale/kardan
Der er ikke ledene. Lige inden kardan går ind i differentialet - 3cm før- er der en flange med Hardy skiven (tror jeg nok den hedder), og hvis jeg efter den, ind mod diffenrentialet, drejer kardanakslen Rundt (frem og tilbage i omløbsretningen) så er der et mindre slup. Er det normalt?
Re: Slup differentiale/kardan
110% normalt.SHC skrev:Der er ikke ledene. Lige inden kardan går ind i differentialet - 3cm før- er der en flange med Hardy skiven (tror jeg nok den hedder), og hvis jeg efter den, ind mod diffenrentialet, drejer kardanakslen Rundt (frem og tilbage i omløbsretningen) så er der et mindre slup. Er det normalt?

ZOOM ZOOM.
Re: Slup differentiale/kardan
Takker!!BWJ skrev:110% normalt.SHC skrev:Der er ikke ledene. Lige inden kardan går ind i differentialet - 3cm før- er der en flange med Hardy skiven (tror jeg nok den hedder), og hvis jeg efter den, ind mod diffenrentialet, drejer kardanakslen Rundt (frem og tilbage i omløbsretningen) så er der et mindre slup. Er det normalt?
