1.8 benzinmotor med direkte indsprøjtning

Alt vedrørende teknik
Besvar
Jsto
Indlæg: 3
Tilmeldt: 11. sep 2017, 07:39

1.8 benzinmotor med direkte indsprøjtning

Indlæg af Jsto »

Generelt kan benzinmotorer med direkte indsprøjtning jo skabe problemer med tilsodede ventiler mm. Er der nogen der ved hvordan Mercedes´ 1.8 benzinmotorer (M271, de nyere af slagsen) har det med dette? Har ikke kunnet finde noget her på forummet om det og heller ikke rigtigt noget andetsteds :roll:
Bri_jac
Indlæg: 569
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: 1.8 benzinmotor med direkte indsprøjtning

Indlæg af Bri_jac »

Du skal tjekke kompressionen inden du køber, kan købes for en plovmand i Biltema, så tager du tændrør ud og ser kompressionstallet for hver cylinder, og sammenligner.
Som jeg har læst skal den have nogle tæsk engang i mellen (læs: omdrejninger, ca 4000 rpm/min i en 10 minutters tid), det burde slå koksdannelsen i stykker på ventilerne

Jeg ved ikke hvad du mener med en "nyere" af slagsen, hvilken årgang det er?

M271 er notorisk kendt for at knast/kæden + kædestrammerne skal skiftes hver 100.000 km (Andre biler bruger tandrem og den er nemlig billigere at skifte) - ja min 2004, 1,8 kompressor SLK har fået skiftet kæde...

Det kan blive dyrt ikke at skifte kæde/strammere:
http://www.mercedes.gen.in/mercedes-c18 ... th-rattle/
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Besvar