Ladetryksregulator.

Alt vedrørende teknik
Besvar
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Ladetryksregulator.

Indlæg af tømreren »

Godeftermiddag i forummet.

Da min ladetryksregulator er defekt og dermed medfører sporadiske fejlmeldinger med nødprogram til følge, skal den skiftes.

Men da den ikke kan købes i 'løs vægt' hos autoriseret Mercedes Benz, må jeg ty til 'Ebay'.

Kan nogen herinde oplyse hvilket nummer jeg skal se efter ved indkøb, da der ikke findes et MB reservedels nummer, jeg kan referere til?

Motoren er en OM642 med 204 HK.

På forhånd tak og god aften.

Venligst Tømreren
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
jensen
Indlæg: 783
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Ladetryksregulator.

Indlæg af jensen »

Når testeren smidder fejl på turboen plejer der at være fejl på motoren til indugningsmanifolden såkaldt stellmotor . Motoren til turboen kan du evt. købe her
http://www.turbohuse.dk/431369944/category/888299
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ladetryksregulator.

Indlæg af tømreren »

Det ER stellmotoren der er skyld i fejlmeldingerne, ifølge 'Star' diagnosen.

Jeg har blot fået oplyst stellmotoren også hedder en; 'ladetryksregulator'.

Jeg takker for linket og vil tage en drøftelse med dem derovre.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ladetryksregulator.

Indlæg af tømreren »

jensen skrev:Motoren til turboen kan du evt. købe her
http://www.turbohuse.dk/431369944/category/888299
Er her nogen der har erfaring med 'Huse Gracanin' og hans virksomhed?

Jeg undrer mig nemlig over hans ytrede problemstilling, vedrørende montering af renoveret regulator på en brugt, men fuldt funktionsduelig turbo, hvis ikke disse kalibreres i specialmaskine.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
MFO
Indlæg: 32
Tilmeldt: 6. maj 2011, 16:37
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Ladetryksregulator.

Indlæg af MFO »

tømreren skrev:
jensen skrev:Motoren til turboen kan du evt. købe her
http://www.turbohuse.dk/431369944/category/888299
Er her nogen der har erfaring med 'Huse Gracanin' og hans virksomhed?

Jeg undrer mig nemlig over hans ytrede problemstilling, vedrørende montering af renoveret regulator på en brugt, men fuldt funktionsduelig turbo, hvis ikke disse kalibreres i specialmaskine.
Hej
Da jeg købte min 280 W211, var der en "nyrenoveret" turbo på fra ham. Regulatoren var også renoveret.
Bilen havde dårlig brændstoføkonomi og gik ofte i nødprogram. Der kom så en ny renoveret regulator på, det hjalp lidt men stadig nødprogram en gang imellem.
Jeg endte med at købe en fabriks-renoveret turbo med ny regulator. Det gav et betydelig lavere brændstofforbrug og ikke flere fejl. Jeg har ikke planer om nogensinde at handle med ham.
Michael
E280 Cdi 2007 Avantgarde
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ladetryksregulator.

Indlæg af tømreren »

MFO skrev:
tømreren skrev:
jensen skrev:Motoren til turboen kan du evt. købe her
http://www.turbohuse.dk/431369944/category/888299
Er her nogen der har erfaring med 'Huse Gracanin' og hans virksomhed?

Jeg undrer mig nemlig over hans ytrede problemstilling, vedrørende montering af renoveret regulator på en brugt, men fuldt funktionsduelig turbo, hvis ikke disse kalibreres i specialmaskine.
Hej
Da jeg købte min 280 W211, var der en "nyrenoveret" turbo på fra ham. Regulatoren var også renoveret.
Bilen havde dårlig brændstoføkonomi og gik ofte i nødprogram. Der kom så en ny renoveret regulator på, det hjalp lidt men stadig nødprogram en gang imellem.
Jeg endte med at købe en fabriks-renoveret turbo med ny regulator. Det gav et betydelig lavere brændstofforbrug og ikke flere fejl. Jeg har ikke planer om nogensinde at handle med ham.
Tak for dit besyv. Det er jo ikke ligefrem en positiv anbefaling...

Jeg tager direkte kontakt til en tysk virksomhed der sælger renoverede. Der er ikke så meget slinger i valsen. Det er blot udskiftning og kør!

Men det undrer mig meget, at kun én herinde giver udtryk for at have skiftet en defekt regulator, set i lyset af, hvor mange brugere der ejer køretøjer, drevet af en OM642 motor, med endog, MANGE tilbagelagte kilometer.....

Nå, nok om det. Tak til 'jensen' og 'MFO'.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
H.N.
Indlæg: 47
Tilmeldt: 28. jul 2015, 17:33
Geografisk sted: Vest Sjælland

Re: Ladetryksregulator.

Indlæg af H.N. »

Hej
Jeg har skiftet flere turboer og regulatorer. På 0M642
Det kan godt være de skal samkøres, men det har jeg aldrig gjort. Og jeg mener altså regulatoren selv nulstiller.
Jeg har aldrig haft problemer. Hverken med ny turbo / gammel regulator, eller ny regulator / gammel turbo. Jeg har faktisk renoveret turbo uden problemer. :shock:
Henrik
W211T E280 CDI
W210T 300TD
W202 250D
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Ladetryksregulator.

Indlæg af tømreren »

H.N. skrev:Hej
Jeg har skiftet flere turboer og regulatorer. På 0M642
Det kan godt være de skal samkøres, men det har jeg aldrig gjort. Og jeg mener altså regulatoren selv nulstiller.
Jeg har aldrig haft problemer. Hverken med ny turbo / gammel regulator, eller ny regulator / gammel turbo. Jeg har faktisk renoveret turbo uden problemer. :shock:
Henrik
Tak for dit besyv.

Det bekræfter hvad jeg har fået oplyst andre steder.

Jeg får indkøbt ny regulator og skiftet denne.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Besvar