w211 e 22o cdi.

Alt vedrørende teknik
Besvar
d639mh
Geografisk sted: Nordjylland

w211 e 22o cdi.

Indlæg af d639mh »

Har fået skiftet converter. Bilen kørte perfekt hjem fra værksted. Da den skulle startes dagen efter, så gik den ud når man satte den i d eller r. Nogen ide om hvad det kan være ??
CDI

Indlæg af CDI »

..måske har man glemt at spænde stelkablet på gearkassen...
julle

Gearkasse??

Indlæg af julle »

Hey

Jeg har en e320 cdi fra 02 den køre perfekt dog kan den nogen gange finde på ikke at ville skifte op i højgear,bilen skal så stoppes og startes og derefter er problemet væk indtil næste gang,hvad kan dette skyldes?? den fik ny converter sidste år

Mvh

julle
CDI

Re: Gearkasse??

Indlæg af CDI »

julle skrev:Hey

Jeg har en e320 cdi fra 02 den køre perfekt dog kan den nogen gange finde på ikke at ville skifte op i højgear,bilen skal så stoppes og startes og derefter er problemet væk indtil næste gang,hvad kan dette skyldes?? den fik ny converter sidste år

Mvh

julle
at den ikke vil skifte til højgear eller gear kan skyldes af 2 ting, manglende trækkraft eller fejl på gearkassen.

når problemmet opstår, kan motoren tage fulde omdrejninger i frigear? hvis ja, så ligger der en fejlkode på gearkassen som skal udlæses...
julle

Indlæg af julle »

Hey

Der er masser af trækkraft,når den gør det er det som om den låser i gearet sådan at jeg heller ikke kan skifte ved at vippe med gearstangen,jeg har lige fået skiftet olie og filter på gearkassen.

Er det så bare at få læst koder på den? eller er det "kun" når fejlen er der? man kan se det

Mvh

julle
CDI

Indlæg af CDI »

den burde huske fejlkoden....
Besvar