Mercedes c200 start problemer
Mercedes c200 start problemer
Jeg har en Mercedes c200 avantgarde, diesel
Flere gange når jeg vil starte sker der ikke noget.
Først efter flere sluk-tænd-sluk-vente forsøg kommer der strøm på start-motoren.
Jeg mistænker temperaturen at være med i spillet, fordi når der er meget varmt især hvis den har stået i solen, sker dette.
Det virker som om startspærren ikke tillader start af motor når der er varmt.
Ligeledes starter kørslen med at den ikke sletter foregående ( dagen før) data fra info display (antal kørte kilometer, l/km og køretid)
Nogen hint?
Flere gange når jeg vil starte sker der ikke noget.
Først efter flere sluk-tænd-sluk-vente forsøg kommer der strøm på start-motoren.
Jeg mistænker temperaturen at være med i spillet, fordi når der er meget varmt især hvis den har stået i solen, sker dette.
Det virker som om startspærren ikke tillader start af motor når der er varmt.
Ligeledes starter kørslen med at den ikke sletter foregående ( dagen før) data fra info display (antal kørte kilometer, l/km og køretid)
Nogen hint?
Re: Mercedes c200 start problemer
Og hvilken c200 model snakker vi om ?
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Lyder til at du skal havde en ny starter på
W204 blue edition
Hvordan kommer du til konklusionen at den skal have en ny starter
Den starter jo fint efterfølgende også med start/stop funktion aktiveret.
Den starter også fint når det er koldt vejr og i sne vejr
Men bare ikke i meget varmt vejr, der skal den have et antal forsøg førend den overhovedet vil aktivere selvstarter
Hvordan kommer du til konklusionen at den skal have en ny starter
Den starter jo fint efterfølgende også med start/stop funktion aktiveret.
Den starter også fint når det er koldt vejr og i sne vejr
Men bare ikke i meget varmt vejr, der skal den have et antal forsøg førend den overhovedet vil aktivere selvstarter
Bundgear eller ratgear. Har du prøvet med en anden nøgle.
Bundgear (?)
Ja jeg har prøvet med nøgle-2
Ja jeg har prøvet med nøgle-2
De fleste af den type biler har fået ny ratlås og ret få skiftet tændingslås. Når du sætter nøglen i tændingslåsen kan du høre en motor køre med ratlåsen det er er godt tegn hvis ikke skal den måske skiftes. Nu skriver du bundgear er det aut. eller manuel
Ja når nøglen sættes i kører en motor der frigiver rat.
Det er manuelt gear
Det er manuelt gear
Jeg har fået skiftet startmotoren, men lige lidt har det hjulpet:
Fejlen optræder kun når det er varmt vejr, som fex. i går: 29 grader (viste termometeret i bilen)
Start/stop funktionen virker fint
alt virker fint- lige indtil at jeg har parkeret bilen og slukker motoren og tager nøglen ud
Når jeg lidt senere kommer tilbage og vil starte motoren sker flg.
1) jeg låser bilen op med fjern betjeningen - alt ok
2) jeg sætter nøglen i ratlåsen - rattet frigives og lyset tænder i kabinen og der kommer indikation i instrument displayet
3) jeg drejer nøglen til start position: instrument lys og alle indikatorer aktiveres, gløde indikator tænder og slukker
4) jeg drejer nøglen videre for at tørne motoren: intet sker; ingen fejl indikationer i display
5) jeg drejer nøglen til bage til sluk-position: alt pånær lys i display slukker
6) gentager pkt 3) og pkt 4) og igen pkt 5) og prøver dette nogle gange
7) tager nøglen ud og venter lidt
gentager pkt. 2 - pkt. 6
tager nøglen ud igen og sætter den i igen osv. osv.
Dette kan jeg så gøre mange gange....
og lige pludseligt efter pkt3 og jeg drejer videre til at tørne motoren- så starter den
Der er i øvrigt igen andre fejl og drifts problemer.
Er der en kyndig person der kan hjælpe mig?
tak
Fejlen optræder kun når det er varmt vejr, som fex. i går: 29 grader (viste termometeret i bilen)
alt virker fint- lige indtil at jeg har parkeret bilen og slukker motoren og tager nøglen ud
2) jeg sætter nøglen i ratlåsen - rattet frigives og lyset tænder i kabinen og der kommer indikation i instrument displayet
3) jeg drejer nøglen til start position: instrument lys og alle indikatorer aktiveres, gløde indikator tænder og slukker
4) jeg drejer nøglen videre for at tørne motoren: intet sker; ingen fejl indikationer i display
5) jeg drejer nøglen til bage til sluk-position: alt pånær lys i display slukker

og lige pludseligt efter pkt3 og jeg drejer videre til at tørne motoren- så starter den
tak
Ikke kyndig, men et gæt: Defekt startrelæ ?!?!?KnudS skrev:Jeg har fået skiftet startmotoren, men lige lidt har det hjulpet:
gentager pkt. 2 - pkt. 6
tak
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
-
Heller ikke kyndig, men på manuelt gear er der en føler for om koblingspedalen er trådt ned. Hvis denne ikke registrerer nedtrådt kobling vil den ikke starte, måske bi-metallet i kontakten er slidt og har svært ved at slutte/bryde i varmt vejr? En af mine kollegaer, der dog kører i en Kia, ved ikke om det er samme princip i en manuel gearboks på MB, her var det en defekt kontakt for om den stod i frigear, der gjorde at han ikke kunne starte bilen.
2014 C220 CDI BE W204 OM651 Man.
Den med koblingskontakten tror jeg også kunne være en mulighed. Startrelæ lyder ikke sandsynligt da det bruges ved hver start af motor og den starter fint ved start / stop.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
-
Defekt Sensor/ kontakt når koblingen trædes i bund er et rigtig godt bud..
Min c180 havde det fuldstændig som du beskriver og efter kontakten er blevet skiftet har jeg ikke haft problemet.
Husk koblingen skal trædes helt i bund når du skal starte
Min c180 havde det fuldstændig som du beskriver og efter kontakten er blevet skiftet har jeg ikke haft problemet.
Husk koblingen skal trædes helt i bund når du skal starte