turboslange, turbofejl

Alt vedrørende teknik
Besvar
andersholst
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. jan 2017, 19:11
Geografisk sted: Brønderslev

turboslange, turbofejl

Indlæg af andersholst »

Hej, min c200cdi fra 13 har igennem længere tid periodisk kørt ujævnt og hakket noget i det, sommetider har den kørt som den skal i et stykke tid men for nogle dage siden gik den så i nødprogram og værkstedet blev kontaktet og tester kom på, den viste fejl ved turbotryk hvilket lød meget rigtigt på symptomerne, efter lidt tid fandt mekanikeren ud af at der var en revne i en turboslange og den blev så skiftet. Allerede da jeg kørte hjem fra værkstedet kunne jeg mærke at den stadig ikke kørte jævnt men tænkte det nok var mig som var noget galt med. Nå så skulle det så prøves igen i dag og den kørte slet ikke godt, hakkede og kørte ujævnt og motorlampen begyndte at lyse igen. Slukkede bilen og prøvede igen og den kørte fint og trak godt men nu er det jo nok som det var før, at den skaber sig i perioder og fejlen stadig er der. Bilen har kørt 174000 og fik fornylig skyllet gearkassen med nyt olie og fik almendeligt a1 service ved det samme værksted som de andre gange og jeg også har købt den for halvandet år siden. Det skal siges at værkstedet for længe siden også havde tester på da den opførte sig på samme måde og viste samme fejl men der kunne de ikke finde noget så jeg fik den besked at den var ok. Undskyld hvis formuleringen ikke er helt ok men jeg håber der er en med et godt bud som jeg kan gå videre til værkstedet med.
Vh. Anders
MB S204, 200 CDI Avantgarde 2013
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: turboslange, turbofejl

Indlæg af BWJ »

Temperaturføler "upsteam" før DPF kan godt lave den fejl, god tester kan vise det.
ZOOM ZOOM.
andersholst
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. jan 2017, 19:11
Geografisk sted: Brønderslev

Re: turboslange, turbofejl

Indlæg af andersholst »

Tak BWJ, jeg kører på værkstedet imorgen så det vil være godt med nogle forslag. Det var en Bosch tester som blev brugt på værkstedet
MB S204, 200 CDI Avantgarde 2013
andersholst
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. jan 2017, 19:11
Geografisk sted: Brønderslev

Re: turboslange, turbofejl

Indlæg af andersholst »

Den viste trykafvigelses fejl til turbo, mekanikeren slettede fejlen da han mente den første mekaniker havde glemt at slette den efter han skiftede turboslangen, kommer fejlen igen mener han det er regulatoren på turboen der er noget galt med da han ikke kunne finde andet. Er der mon nogen meninger om det.
MB S204, 200 CDI Avantgarde 2013
andersholst
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. jan 2017, 19:11
Geografisk sted: Brønderslev

Re: turboslange, turbofejl

Indlæg af andersholst »

Så kom fejlen selvfølgelig igen, værkstedet har først tid tirsdag efter pinse så der skal tester på igen og den viser sikkert det samme som mekanikeren mener betyder ny ladetryksregulator. Han vidste ikke om den kunne købes i løs vægt, er der nogen her som ved det mon
MB S204, 200 CDI Avantgarde 2013
andersholst
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. jan 2017, 19:11
Geografisk sted: Brønderslev

Re: turboslange, turbofejl

Indlæg af andersholst »

Eller måske den før nævnte temperaturføler da den ved start et par timer senere kørte perfekt igen mens den stadig var varm
MB S204, 200 CDI Avantgarde 2013
Kimhz
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. mar 2018, 20:02

Re: turboslange, turbofejl

Indlæg af Kimhz »

Hej
Inden du køre på værksted så prøv lige at smøre
Din wastegate og massere vaccumpumpen for den lukker sikkert ikke helt i. Det gjorde jeg med min vito og det virkede.
andersholst
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. jan 2017, 19:11
Geografisk sted: Brønderslev

Re: turboslange, turbofejl

Indlæg af andersholst »

Hej, er det samme system på min turbo. Mekanikeren har været inde på noget lignende.
MB S204, 200 CDI Avantgarde 2013
Kimhz
Indlæg: 23
Tilmeldt: 11. mar 2018, 20:02

Re: turboslange, turbofejl

Indlæg af Kimhz »

Ja der sidder også en vaccumventil til turboen
den kan også være gået men den kan du teste med en vaccum måler den skal bare vise at der er varccum i ventilen.
Men prøv at smøre armen på turboen og med hånden køre du wastegate frem og tilbage du kan høre når den åbner og lukker og når du har gjort det skal den selv køre helt tilbage så wastegaten er åben. Hvis det er vaccumventilen så køn den i Tyskland til 250kr for ellers skal give 1000 hos mb
andersholst
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. jan 2017, 19:11
Geografisk sted: Brønderslev

Re: turboslange, turbofejl

Indlæg af andersholst »

Tak for rådet, jeg snakker med mekanikeren om det for jeg tror ikke at jeg selv skal begynde på det
MB S204, 200 CDI Avantgarde 2013
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: turboslange, turbofejl

Indlæg af jensen »

Regulatoren til turboen er elektrisk og kan købes separat men skal programmeres ved udskiftning
andersholst
Indlæg: 25
Tilmeldt: 8. jan 2017, 19:11
Geografisk sted: Brønderslev

Re: turboslange, turbofejl

Indlæg af andersholst »

så kører bilen perfekt igen, det var den elektriske regulering til turboen som værkstedet fik hjem fra Tyskland. Hele operationen kostede mig 2570kr og det kan jeg kun være godt tilfreds med, en fejl som længe havde irreteret mig men som kun var der periodevis
MB S204, 200 CDI Avantgarde 2013
Besvar