Motoren skal tørne meget for at starte og der meldes periodisk fejl på brændstof tryk..
Low pressure pumpen er ok og levere ca 4,5 bar..
Brændstof filter er nyt..
Jeg tænker at det må være HT pumpen som er defekt eller en sensor, er det bare byt til nyt?
Når motoren er startet fungere alt normalt..
W212 200 CDI lang tid om at starte
Re: W212 200 CDI lang tid om at starte
Der er nogen af dem som kører med en dårlig knastføler evt. prøv at høre ved MB
Re: W212 200 CDI lang tid om at starte
Hvis det var en knastføler, kan jeg ikke fortå at den viser brændstoftryk fejl..
-
- Indlæg: 296
- Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20
Re: W212 200 CDI lang tid om at starte
Hvis den viser lavt tryk, er det vel smartest at teste for følerfejl.
Den er jo langt billigere at skifte end en højtrykspumpe...
Har du kigget efter om alt er tæt og om der eventuelt trækkes noget luft ind et sted der ikke skal have det ?
Og du siger at tingene virker når først der er gang i "dikkeværket", for så tyder det ikke på at højtrykspumpen ikke leverer varen eller den får "falsk luft" ?
Den er jo langt billigere at skifte end en højtrykspumpe...
Har du kigget efter om alt er tæt og om der eventuelt trækkes noget luft ind et sted der ikke skal have det ?
Og du siger at tingene virker når først der er gang i "dikkeværket", for så tyder det ikke på at højtrykspumpen ikke leverer varen eller den får "falsk luft" ?
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
Re: W212 200 CDI lang tid om at starte
Enig, problemet på en w212 med 651 motor er at hele rail skal skiftes, man kan ikke købe en løs sensor! en rail koster ca 4500+momsLars Hansen skrev:Hvis den viser lavt tryk, er det vel smartest at teste for følerfejl.
Den er jo langt billigere at skifte end en højtrykspumpe...
Har du kigget efter om alt er tæt og om der eventuelt trækkes noget luft ind et sted der ikke skal have det ?
Og du siger at tingene virker når først der er gang i "dikkeværket", for så tyder det ikke på at højtrykspumpen ikke leverer varen eller den får "falsk luft" ?

Der er forsøgt med en ny brugt rail, motorlampen lyser ikke mere men motoren er forsat meget længe om at starte

-
- Indlæg: 296
- Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20
Re: W212 200 CDI lang tid om at starte
Mercedes vælger fandeme nogle SKOD løsninger !!!
Men hvis ikke den kan bygge tryk op, er der jo et sted trykket forsvinder hen eller pumpen mangler evne til at leverer varen...
Er der lavet flowmåling og tryk på pumpen separat ?

Men hvis ikke den kan bygge tryk op, er der jo et sted trykket forsvinder hen eller pumpen mangler evne til at leverer varen...
Er der lavet flowmåling og tryk på pumpen separat ?
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
Re: W212 200 CDI lang tid om at starte
Hvis trykket bliver afledt pga fejl på rail pressure senor vil dieselen blive ledt tilbage i tanken af returrøret, dette styres af pressure regulating valve
Men er fejlen lokaliseret til at være en defekt rail pressure sensor? det synes jeg ikke entydigt er bevist
Der kan læses lidt mere om OM651 her, se side 38+39
autocats.ws/manual/sdmedia/mediadb/mb_Acrobat/motor/dieselmotor/sb_cdi_OM651_br204_en.pdf
Men er fejlen lokaliseret til at være en defekt rail pressure sensor? det synes jeg ikke entydigt er bevist
Der kan læses lidt mere om OM651 her, se side 38+39
autocats.ws/manual/sdmedia/mediadb/mb_Acrobat/motor/dieselmotor/sb_cdi_OM651_br204_en.pdf
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: W212 200 CDI lang tid om at starte
Bri_jac skrev:Hvis trykket bliver afledt pga fejl på rail pressure senor vil dieselen blive ledt tilbage i tanken af returrøret, dette styres af pressure regulating valve
Men er fejlen lokaliseret til at være en defekt rail pressure sensor? det synes jeg ikke entydigt er bevist
Der kan læses lidt mere om OM651 her, se side 38+39
autocats.ws/manual/sdmedia/mediadb/mb_Acrobat/motor/dieselmotor/sb_cdi_OM651_br204_en.pdf
Der var skidt og rust inde i rail og sensorer, og så var der 2 dyser defekte, efter dette er lavet køre vognen bedre end nogensinde.
Jeg endte med at købe 2 originale dyser, fik først en renoveret fra autoimport men den var dårliger end den gamle