Motor tikker når Hold aktiveres

Alt vedrørende teknik
Besvar
Hanse

Motor tikker når Hold aktiveres

Indlæg af Hanse »

Hej

Jeg har en w204 cdi 200 fra 2011 (kørt 179k)

Når jeg aktiverer Hold med bremsen, så kan jeg høre en let tikken fra motoren. Straks jeg trykker lidt på speederen (uden at den kører, men omdrejninger stiger lidt, forsvinder det)

Nogen der ved hvad det skyldes?

Vh hans
Lars Hansen

Re: Motor tikker når Hold aktiveres

Indlæg af Lars Hansen »

Lyder umiddelbart til at kunne være ventil-tikken, hvilket den ikke gør når den går i ubelastet tomgang, men kan gøre når man belaster maskinen og det gør man når den bliver sat på hold.
Det sker garanteret også når du accelerere, men der lægger du ikke mærke til det for du kan ikke høre det.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Hanse

Indlæg af Hanse »

Lars Hansen skrev:Lyder umiddelbart til at kunne være ventil-tikken, hvilket den ikke gør når den går i ubelastet tomgang, men kan gøre når man belaster maskinen og det gør man når den bliver sat på hold.
Det sker garanteret også når du accelerere, men der lægger du ikke mærke til det for du kan ikke høre det.

Hej Lars

Tak for svar. Det er der så nok ikke noget at gøre ved...
Lars Hansen

Indlæg af Lars Hansen »

Klikkende ventilløftere kan skiftes, men dieselbiler skal sige lidt så man ikke glemmer hvad det er man kører i ;-)

Men det er altså ikke meget ud fra det du fortæller, så lad det være.
Det vil koste en del at udbedre og de penge kan bruges bedre på andre ting på bilen.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
jensen

Indlæg af jensen »

Jeg kunne forestille mig at det er vakumpumpen som larmer
Hanse

Indlæg af Hanse »

jensen skrev:Jeg kunne forestille mig at det er vakumpumpen som larmer
Jeg prøvede at lytte igen og jeg er næsten sikker på det ikke er ventilklikken. Det er en “lysere” klikkennog det kommer nærmere nede inde bag hjulet end “oppe”

Kan en vacuumpumpe afstedkomme en hurtig tikken?
Hanse

Indlæg af Hanse »

Lars Hansen skrev:Klikkende ventilløftere kan skiftes, men dieselbiler skal sige lidt så man ikke glemmer hvad det er man kører i ;-)

Men det er altså ikke meget ud fra det du fortæller, så lad det være.
Det vil koste en del at udbedre og de penge kan bruges bedre på andre ting på bilen.
Ved godt lyde er svære og jeg hører sgu altid et eller andet fra den knoklede maskine, men tak for svar Lars:-)
Besvar