TPMS

Alt vedrørende teknik
Besvar
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

TPMS

Indlæg af JPA »

Min e220 avangarte 2014 har tpms ventiler i hjulene, men jeg kan ikke aflæse trykkene i de enkelte dæk. i desplayet,
men den registrerer hvis jeg lukker luft ud af dækkene. skal jeg kunne det eller er det en skrabet udgave jeg har ?
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
BCDK
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. feb 2017, 12:31

Re: TPMS

Indlæg af BCDK »

Hej.

Mig bekendt findes der to tpms systemer til MB: en, hvor man kan se dæktrykket i alle 4 dæk, og en, der kun registrerer fald i dæktrykket - altså en lidt billigere udgave af den første.

I min C200 T Avantgarde fra 2012 er der monteret den sidste. Og den virker, for da jeg punkterede (en bolt i dækket), meldte tpms straks, at der var fald i dæktrykket.
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

Re: TPMS

Indlæg af JPA »

Tak
Så er det nok også den billige udgave jeg har. :(
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
BCDK
Indlæg: 6
Tilmeldt: 10. feb 2017, 12:31

Re: TPMS

Indlæg af BCDK »

Det var så lidt, men jeg synes, at den "billigere" udgave er lige så god som den anden, hvor du kan udlæse dæktrykket i hvert enkelt dæk.

Når du kontrollerer dæktrykket i dækkene, spørger computeren i bilen, om dæktrykket er ok nu. Bekræfter du det, tjekker følerne op imod dette dæktryk. Hvis dæktrykket falder i et af dækkene, får du en advarsel i displayet. Hvis du ikke får en advarsel, jamen så er dæktrykket jo ok. Hvad mere har man brug for? Det er måske lidt lir, at man kan udlæse dæktrykket i hvert enkelt dæk, men ellers kan jeg ikke se det store i at mangle dette udstyr. Med mindre man kører ræs, hvor det kan være interessant at se dæktrykket undervejs.

Glæd dig i stedet over, at du overhovedet har TPMS.
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: TPMS

Indlæg af Eje2970 »

Og så kan du yderelig glæde dig over at du IKKE skal tænke over TPMS sensor i hvert dæk men frit kan skifte hjul / dæk, kalibere systemet igen og så er du kørende.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

Re: TPMS

Indlæg af JPA »

Det er vist ikke helt rigtigt, der er tpms ventiler i fælgene
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: TPMS

Indlæg af BWJ »

JPA skrev:Det er vist ikke helt rigtigt, der er tpms ventiler i fælgene
Der er ikke "ventilfølere" på passiv TPMS, det virker på ABS sensorene, derfor kan der frit skiftes hjul uden en væsentlig udgift til sensorer og evt. kodning.
ZOOM ZOOM.
Besvar