De seneste to gange jeg har fået skiftet bremseskiver (orig.) er de blevet skæve efter få tusinde km. Så jeg har tænkt mig at købe et andet mærke denne gang. Fx Bosch både skiver og klodser. Nogen der har erfaringer med dem? Eller andet mærke som I har gode erfaringer med?
Det er til en C180 årg. 2006 (w203) benzin med alm. bremsesystem (ikke sport).
Bremseskiver og klodser - mærke?
Bremseskiver og klodser - mærke?
C180 Kompressor aut. 2006 w203
315.000 km
Re: Bremseskiver og klodser - mærke?
Jeg ville vælge ate skiver og ate ceramic klodser
Næsten intet støv
Jeg har monteret en del af de sæt
Du finder dem til skarpe priser på eBay
Næsten intet støv
Jeg har monteret en del af de sæt
Du finder dem til skarpe priser på eBay
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
Re: Bremseskiver og klodser - mærke?
Der har været en del debat om hvilke mærker der er gode. Mange peger på de originale som de bedste.
Selv anvender jeg ATE skiver og ATE keramiske klodser på en w212 - ikke sports setup- og har Ingen problemer. Det er en fornøjelse, at de keramiske klodser ikke sviner ret meget, og hjulene er nemme at rengøre.
Hvis du de seneste to gange har haft problemer med originale skiver, der blev skæve efter få tusinde kilometer, så ville jeg begynde at lede aften andre fejl.
Selv anvender jeg ATE skiver og ATE keramiske klodser på en w212 - ikke sports setup- og har Ingen problemer. Det er en fornøjelse, at de keramiske klodser ikke sviner ret meget, og hjulene er nemme at rengøre.
Hvis du de seneste to gange har haft problemer med originale skiver, der blev skæve efter få tusinde kilometer, så ville jeg begynde at lede aften andre fejl.
Re: Bremseskiver og klodser - mærke?
Originale skiver er nr.1
Så som der bliver nævnt, så må der være en grund til at de bliver skæve.
Eventuelt en calibre som hænger lidt, eller for meget rust på anlægsfladere.
Så som der bliver nævnt, så må der være en grund til at de bliver skæve.
Eventuelt en calibre som hænger lidt, eller for meget rust på anlægsfladere.
-
- Indlæg: 296
- Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20
Re: Bremseskiver og klodser - mærke?
Originale skiver og klodser !
Bremseskiver af ordentlig kvalitet, og det er de originale altså, bliver kun skæve hvis man VIRKELIG "voldtager" dem eller ikke har gjort anlægsfladerne på navflangen helt rene når skiverne monteres.
Bremseskiver af ordentlig kvalitet, og det er de originale altså, bliver kun skæve hvis man VIRKELIG "voldtager" dem eller ikke har gjort anlægsfladerne på navflangen helt rene når skiverne monteres.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
Re: Bremseskiver og klodser - mærke?
Der har fra værkstedets side været brugt enten kobberfedt eller noget andet "smørrelse" på anlægsfladerne til nav og skiver. Flere har fortalt mig, at det er en dårlig ide, da skiven skal have fuld kontakt til navet (metal mod metal).
Nu har jeg prøvet at montere Bosch skiver og klodser da prisen var utrolig attraktiv (720 kr for 2 skiver og 4 klodser fra bildeleshop.dk) 1 orig. skive koster 1280 kr hos MB, så der er en pæn forskel. Indtil nu (2000 km) fungerer Bosch delene fint*. Slidtagen bliver sandsynligvis højere end på de orig. skiver.
Kalibre renoverede jeg selv med et rep.sæt (stempel og pakninger) fra Budweg, da de originale stempler hang og var helt rustne.
* dvs. at der er noget der skraber imod når jeg køre hurtigt rundt i rundkørsel med bilen fuldt pakket og 4 personer. Om det er ankerpladen der går imod skiven eller om det er en bremseklods eller måske endda p-bremsen på baghjulet, det ved jeg ikke. Jeg kan ikke lokalisere hvorfra lyden kommer. P-bremse og ankerplader i bag er blevet skiftet for nyligt (ankerplader er klippet op og monteret uden svejsning). Det piver/hyler også en lille smule nogen gange ved gåtempo fx inde på en tankstation. Kan ikke høre om det kommer fra for- eller bagaksel. Sidstnævnte har dog stået på før forbremserne blev skiftet. Kan være, at de bagerste kalibre også hænger og er rustne. Bilen er trods alt over 12 år gammel.
Nu har jeg prøvet at montere Bosch skiver og klodser da prisen var utrolig attraktiv (720 kr for 2 skiver og 4 klodser fra bildeleshop.dk) 1 orig. skive koster 1280 kr hos MB, så der er en pæn forskel. Indtil nu (2000 km) fungerer Bosch delene fint*. Slidtagen bliver sandsynligvis højere end på de orig. skiver.
Kalibre renoverede jeg selv med et rep.sæt (stempel og pakninger) fra Budweg, da de originale stempler hang og var helt rustne.
* dvs. at der er noget der skraber imod når jeg køre hurtigt rundt i rundkørsel med bilen fuldt pakket og 4 personer. Om det er ankerpladen der går imod skiven eller om det er en bremseklods eller måske endda p-bremsen på baghjulet, det ved jeg ikke. Jeg kan ikke lokalisere hvorfra lyden kommer. P-bremse og ankerplader i bag er blevet skiftet for nyligt (ankerplader er klippet op og monteret uden svejsning). Det piver/hyler også en lille smule nogen gange ved gåtempo fx inde på en tankstation. Kan ikke høre om det kommer fra for- eller bagaksel. Sidstnævnte har dog stået på før forbremserne blev skiftet. Kan være, at de bagerste kalibre også hænger og er rustne. Bilen er trods alt over 12 år gammel.
C180 Kompressor aut. 2006 w203
315.000 km