airmatic
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
airmatic
jeg søger lidt hjælp her i panelet
jeg har netop serviceret min kompressor til airmatic
med ny stempelring, og o ring da den var længe om at pumpe op...
efter at ha samlet det igen, og kørt en tur, kan jeg ikke få bilen til at hæve sig, pumpen kører fint, når jeg
sætter den til at køre med tester...?
og den melder fejlkode 5508
det gjorde den ikke før jeg skiftede ringen....
nu kan jeg ikke huske fejlkoden den meldte før reparationen, men den relaterede til slidt pumpe...
hvad skal jeg kigge efter her???
jeg har netop serviceret min kompressor til airmatic
med ny stempelring, og o ring da den var længe om at pumpe op...
efter at ha samlet det igen, og kørt en tur, kan jeg ikke få bilen til at hæve sig, pumpen kører fint, når jeg
sætter den til at køre med tester...?
og den melder fejlkode 5508
det gjorde den ikke før jeg skiftede ringen....
nu kan jeg ikke huske fejlkoden den meldte før reparationen, men den relaterede til slidt pumpe...
hvad skal jeg kigge efter her???
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
Re: airmatic
jeg har prøvet et måle trykforandring i den centrale trykbeholder, på 30 sek. viste den 1,92 bar
samme test før rep. viste 7,56 bar...???? hvad betyder det..?
jeg mistænker den lille plastslange der sender trykket ud, for måske at være stoppet efter adskillelse?
gir det nogen mening..?
samme test før rep. viste 7,56 bar...???? hvad betyder det..?
jeg mistænker den lille plastslange der sender trykket ud, for måske at være stoppet efter adskillelse?
gir det nogen mening..?
-
- Indlæg: 296
- Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20
Re: airmatic
Først skal du sikre dig, at alt er tæt omkring kompressoren. Det er der du skal søge, da det er der arbejdet er foregået.
Men samtidig ville jeg sikre mig, at kompressoren kan få vejret.
Det lyder for mig som om den sorte slange med filteret, er blokkeret, eventuelt med et knæk og der derved ikke kommer luft ind i kompressoren.
Lad være med at starte bilen før du er sikker på at der kommer luft til.
Hvis det er tilfældet, risikerer du at brænde din nye stempelring af.
Er den lille hvide slange i øvrigt tæt oppe hvor den går ind i kompressoren ?
Men samtidig ville jeg sikre mig, at kompressoren kan få vejret.
Det lyder for mig som om den sorte slange med filteret, er blokkeret, eventuelt med et knæk og der derved ikke kommer luft ind i kompressoren.
Lad være med at starte bilen før du er sikker på at der kommer luft til.
Hvis det er tilfældet, risikerer du at brænde din nye stempelring af.
Er den lille hvide slange i øvrigt tæt oppe hvor den går ind i kompressoren ?
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
-
- Indlæg: 296
- Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20
Re: airmatic
PS: trykket skal være omkring 16 bar og der skal være fyldt i lufttankentanken og bilen skal være på plads på 30 sek.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
Re: airmatic
hmm ja jeg har haft det skilt ad igen, og opdagede til min rædsel at jag havde vendt stempelringen forkert....
fik den vendt og samlet igen,da bilen kom på gulvet igen kunne den hæve en enkelt gang, derefter ville den ikke hæve igen..
jeg kan høre kompressoren når jeg trykker på knappen, men bilen hæver ikke..??


fik den vendt og samlet igen,da bilen kom på gulvet igen kunne den hæve en enkelt gang, derefter ville den ikke hæve igen..
jeg kan høre kompressoren når jeg trykker på knappen, men bilen hæver ikke..??
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
Re: airmatic
skal lige siges at jeg kun har en 1 søjlet lift...
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
Re: airmatic
er der en venlig sjæl der har reservedelsnr. på luftfiltret til kompressoren?
jeg kan ikke rigtig hitte det..
jeg kan ikke rigtig hitte det..
-
- Indlæg: 296
- Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20
Re: airmatic
Start med at afmonterer filteret.
Det betyder ikke noget, når bare du vil sikre at den får luft.
Ellers er det en standard vare hos Mercedes, som ikke koster ret meget.
Men du skal helt sikkert have en ny stempelring og du skal undersøge cylinderen nøje.
Den kan have taget skade hvis du har vendt ringen forkert.
Har du i øvrigt skiftet relæet der styre kompressoren ?
Skift det forebyggende 1 gang årligt. Ingen grund til at spare de småpenge, hvis det sikre din enhed.
Det er den mest almindelige årsag til problemer, at det relæ "hænger" og kompressoren køre for længe.
Det betyder ikke noget, når bare du vil sikre at den får luft.
Ellers er det en standard vare hos Mercedes, som ikke koster ret meget.
Men du skal helt sikkert have en ny stempelring og du skal undersøge cylinderen nøje.
Den kan have taget skade hvis du har vendt ringen forkert.
Har du i øvrigt skiftet relæet der styre kompressoren ?
Skift det forebyggende 1 gang årligt. Ingen grund til at spare de småpenge, hvis det sikre din enhed.
Det er den mest almindelige årsag til problemer, at det relæ "hænger" og kompressoren køre for længe.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
Re: airmatic
hvor er relæet placeret i min sedan fra 2004?
-
- Indlæg: 296
- Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20
Re: airmatic
Inde i motor rummet lige foran rattet.
Men søg herinde. De er billeder af det i flere indlæg.
Men søg herinde. De er billeder af det i flere indlæg.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
-
- Indlæg: 99
- Tilmeldt: 23. maj 2009, 08:56
Re: airmatic
har nu skiftet relæ, og kompressor, intet af det har hjulpet
når jeg kører om morgenen går der ca. 2 min. så popper bilen op
med pilen op i undervognen, med teksten: visit workshop.
det skal siges at alt tilsyneladende fungere, hæve og
sportsindstillingerne virker...?
og bilen holder fint højden når den står stille.....
hvad kan der være galt...?
når jeg kører om morgenen går der ca. 2 min. så popper bilen op
med pilen op i undervognen, med teksten: visit workshop.
det skal siges at alt tilsyneladende fungere, hæve og
sportsindstillingerne virker...?
og bilen holder fint højden når den står stille.....
hvad kan der være galt...?