Hej. Efter en weekend med en åben dør på bilen=ingen strøm. På med værksteds laderen og hurtig det gik fik jeg sat polerne forkert på og kunne ikke forstå hvorfor laderen slog helt ud. Det måtte jeg sande da de var sat forkert på. Om det kan have noget med efterfølgende fejl at gøre ved jeg ikke. MEN...
Den volder mig lidt hovedbrud. Den starter fint. kører fint i tomgang, men når man giver den gas sætter den ud.Kan ikke tage gassen. Benzintrykket er 60LB/4 Bar( Benzinpumpe i tanken er skiftet og nyt filter) 12 nye tændrør og 6 nye tændspoler. Den ene O2 sensor er skiftet.
P0300-80 misfiring damages TWC
P0304-82 misfiring of cyl 4 damages TWC
P0305-83 misfiring of cyl 5 damages TWC
P0306-84 misfiring of cyl 6 damages TWC
P0304-69 misfiring of cyl 4
P0305-73 misfiring of cyl 5
P0306-71 misfiring of cyl 6
P0161 O2 Sensor heater of component G3/5 Left O2 sensor after TWC/KAT
P0141 O2 Sensor heater of component G36 Right O2 sensor after TWC/KAT
Håber på nogle ledetråde
John
w163 320 V6 benzin kan ikke tage gassen
-
Re: w163 320 V6 benzin kan ikke tage gassen
Står med fuldstændig samme problem på min w163 320 V6 har skiftet benzinpumpe,brændstoffilter,tændrør,tændkabler,tændspoler,knastakselføler,krumtapsføler,luftmasseføler i indsugning og alle 6 benzindysser. Den sætter ud på en eller flere cylindere når den skal ha noget gas. Så jeg lytter med hvis det ikke gør noget mvh Kenneth
ML 320 lorinser w163 3 måned 98
Prøv at kontrollere katalysatorene, bank på dem og se om de rasler, afmonter dem og start motoren op for at se om den går rent, hvis den gør det er katalysatoren blokeret og skal skiftes. Der sidder en til hver cylinderrække
Start med den cylinderrække der melder fejl, det er måske nok at afmontere den forreste lambdasonde så luften kan komme den vej ud
Start med den cylinderrække der melder fejl, det er måske nok at afmontere den forreste lambdasonde så luften kan komme den vej ud
Det må prøves i morgen, det rasler ad helvede til sommetider når jeg gir den gas. Og min udstødning banker ikke på nogen steder. Men det lyder sådan når den får gas. Så det er da helt sikkert et forsøg hver

Kunne simpelthen ikke vente til i morgen, stjernen måtte op på liften med det samme, bankede på katalysatoren forste, ingen lyd meeeen kat nr 2 eller lille mellem potte der var raslen fra
fandt et kopbor på 28 mm og lavede hul før potte nr 2 og Bingo nå tager den gas igen, dog med støj fra hullet. Men fejlen er fundet efter et halvt år med fejl, og adskillige tusind kroner fattigere.
Så nu nyt spørgsmål er pot nr 2 en katalysator eller er det bare en lille mellem pot ?
Men tusind tak for hjælpen, den har været hos ellers en dygtig autoelektrikker, som først sagde tændspoler,så benzindysser og til sidst mente han at den måske var hoppet i kæden, hvilket jeg os har fundet i orden. Men så fik jeg da skiftet topdækselpakningerne med det samme, for der svedte den lidt.
Men nu blev jeg sku glad for min gamle stjerne igen

Så nu nyt spørgsmål er pot nr 2 en katalysator eller er det bare en lille mellem pot ?
Men tusind tak for hjælpen, den har været hos ellers en dygtig autoelektrikker, som først sagde tændspoler,så benzindysser og til sidst mente han at den måske var hoppet i kæden, hvilket jeg os har fundet i orden. Men så fik jeg da skiftet topdækselpakningerne med det samme, for der svedte den lidt.
Men nu blev jeg sku glad for min gamle stjerne igen
-
Hej.
Hos mig var det luftmængdemåleren som var kilden til alle de problemer.
Kører i en w211 320cdi. En aften da jeg skulle skifte lambdasonden på denne, kunne jeg se at luftmængdemåleren passede på w163.
Jeg sat den i og vupti så kørte bilen som den skulle. Så kunne jeg bestille en ny til Ml.
Hos mig var det luftmængdemåleren som var kilden til alle de problemer.
Kører i en w211 320cdi. En aften da jeg skulle skifte lambdasonden på denne, kunne jeg se at luftmængdemåleren passede på w163.
Jeg sat den i og vupti så kørte bilen som den skulle. Så kunne jeg bestille en ny til Ml.