Rustbobbel w212

Alt vedrørende teknik
Besvar
Obs
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. jan 2019, 10:09

Rustbobbel w212

Indlæg af Obs »

Hej Alle,

Jeg har den sidste uge til min rædsel opdaget en rust bobbel i højre bagskærm, lige mellem kofanger og skærm.
Og det skal vel som minimum lige stoppes.
Den er fra 2011 (model 12) så syntes de første tegn er tidligt på den? . Mit spørgsmål går lidt på hvad det helt rigtige nu er at gøre. Min frygt er en hvid bil med rust pletter. Jeg kan slet ikke få luft ved tanken.

Hvad gør man for at sikre sig det ikke breder sig ? Skal man bare plette det ? Eller køre ind og få det hele slebet ned ved prof og omlakeret og så få checket omfanget ? Ved faktisk ikke om den har været skadet før det kan vel også have noget at sige?

På forhånd tak
Vedhæftede filer
D531E79D-54E1-4DCE-BFCB-B331FDA36D91.jpeg
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Rustbobbel w212

Indlæg af BWJ »

Det er et ømt sted, der skal bare et sandkorn i klemme mellem skærm og kofanger, hvor den får lov at sidde i fred og vibrere sig gennem lakke, og så har vi balladen.
Det skal slibes i bund grundes og males, lapning med lidt skraberi og lak på, gør det kun værre, da det giver rusten "arbejdsro"
Derfor er det vigtigt at holde disse samlinger rene, nogen bruger også klar pcv fil i samlingen for at beskytte.
ZOOM ZOOM.
Obs
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. jan 2019, 10:09

Re: Rustbobbel w212

Indlæg af Obs »

Tak for svar.

Efter at have løsnet kofangeren lidt kan jeg se det bare er noget overflade bobbel der skal laves. Men jeg kan se at der er en del længere nede imod bagklap der sidder og “gnaver” imellem kofanger og skræm/karosseri. Er der nogen der gør noget for at rengøre dette ? Eller forebygge rust her i mellem.. ellers vil jeg gætte på det er noget der snart går igennem og begynder at ruste... ellers skal det hele af (kofanger) og tages nu tænker jeg..
Besvar