Relæ til kompressor / luftundervogn
Relæ til kompressor / luftundervogn
Hej
Jeg har lige skiftet min kompressor til min luftundervogn og sammen med den kom der et relæ , men hvor skal det sidde .
Det eneste jeg er kommet frem til er at det skal sidde i "SAM N10/1" sikrings boksen i motorrummet men kan ikke se hvilket det er .
Min MB E320 St er en w211.222 Årg 2008
Problemet er at jeg ikke er sluppet af med fejlen endnu efter udskiftning af kompressoren.
Jeg har lige skiftet min kompressor til min luftundervogn og sammen med den kom der et relæ , men hvor skal det sidde .
Det eneste jeg er kommet frem til er at det skal sidde i "SAM N10/1" sikrings boksen i motorrummet men kan ikke se hvilket det er .
Min MB E320 St er en w211.222 Årg 2008
Problemet er at jeg ikke er sluppet af med fejlen endnu efter udskiftning af kompressoren.
Re: Relæ til kompressor / luftundervogn
Relæet sidder i bagenden af kassen i en holder udenfor modulet og hvis bilen har det med at synke i røven i løbet af natten skal den have en ny luftbælg i den side hvor den er lavest
Re: Relæ til kompressor / luftundervogn
Selv syntes jeg den står fint , kan ikke se den synker men det er også svært at se .
Jeg har skiftet det relæ som sidder i " i " men det må jeg så flytte ned i den som ingen bokstav har aller bagerst i boksen ( Efter P ) .
Hvad sker der hvis man nu vælger at kører på værksted og den ikke kan lave luft , altså hvis den synker helt ned .
Får man besked på at kører ind til side eller kan den godt kommet frem til værkstedet .
Jeg har skiftet det relæ som sidder i " i " men det må jeg så flytte ned i den som ingen bokstav har aller bagerst i boksen ( Efter P ) .
Hvad sker der hvis man nu vælger at kører på værksted og den ikke kan lave luft , altså hvis den synker helt ned .
Får man besked på at kører ind til side eller kan den godt kommet frem til værkstedet .
Re: Relæ til kompressor / luftundervogn
Hvilken fejl er der? det er ikke klogt at køre den på værksted hvis den er faldt sammen da luftbælgene vil gå i stykker
Re: Relæ til kompressor / luftundervogn
Det er en hvid fejl ??
En bil med en pil i og under den står der "fejl"
En bil med en pil i og under den står der "fejl"
Re: Relæ til kompressor / luftundervogn
Under bundsparket i højre side af bilen sidder der en stor sikring til kompressoren som kan være gået.Du trækker tilbage i gulvtæppet foroven og derunder kommer du til en metalplade som sidder med tre plastskruer så trækker du den tilbage for at komme til sikringen
Re: Relæ til kompressor / luftundervogn
Du kan evt luse relæets kl 30 og 87 og hvis kompressoren ikke starter, Er det som Jensen siger højst sandsynligt sikringen som er brændt af den gamle kompressor. Det er en 40 AMP maxi nr 74 den med blåt stik
Re: Relæ til kompressor / luftundervogn
Mange tak for hjælpen .
I havde ret begge 2
Det var sikringen 40 AMP maxi nr 74 den med blåt stik som du skrev i passager siden der hvor man sidder med fødderne .
Nemt var det ikke for sikringerne sidder så man ikke kan se dem , men det lykkedes at få den sikring ud som du beskrev og den var sprunget , så en tur til Thansen og hjem med en ny sikring og bilen virker nu igen som den skal
Som jeg kunne se ved kompressoren var den lille sorte gummislange som sidder på sugesiden mellem kompressor og et lille plastikfilter utæt og havde derfor fået meget fint støv den vej ind så måske derfor den er brændt af eller også bare de 320.000 km hvor den har gjort sit arbejde .
Slangen havde noget som kunne ligne kobberfedt inden i men som nok var en blanding af støv og olie .
Det lille hvide plastik filter som sidder på sugesiden er det et som man skifter eller holder det bare, jeg skal jo alligevel skifte den lille sorte gummislange der sidder imellem .
I skal have mange tak ude jer havde jeg ikke selv fundet den .
I havde ret begge 2

Det var sikringen 40 AMP maxi nr 74 den med blåt stik som du skrev i passager siden der hvor man sidder med fødderne .
Nemt var det ikke for sikringerne sidder så man ikke kan se dem , men det lykkedes at få den sikring ud som du beskrev og den var sprunget , så en tur til Thansen og hjem med en ny sikring og bilen virker nu igen som den skal





Som jeg kunne se ved kompressoren var den lille sorte gummislange som sidder på sugesiden mellem kompressor og et lille plastikfilter utæt og havde derfor fået meget fint støv den vej ind så måske derfor den er brændt af eller også bare de 320.000 km hvor den har gjort sit arbejde .
Slangen havde noget som kunne ligne kobberfedt inden i men som nok var en blanding af støv og olie .
Det lille hvide plastik filter som sidder på sugesiden er det et som man skifter eller holder det bare, jeg skal jo alligevel skifte den lille sorte gummislange der sidder imellem .
I skal have mange tak ude jer havde jeg ikke selv fundet den .
Re: Relæ til kompressor / luftundervogn
Og til den næste som kommer ud for det samme .
Her sidder den 40 A sikring som føder kompressoren med strøm. .
Her sidder den 40 A sikring som føder kompressoren med strøm. .
Re: Relæ til kompressor / luftundervogn
Hej alle,
Jeg har samme problem med min cls 350 sb fra 2012
Hvor finder jeg sikringen?
Problemet er foran at den ikke vil løfte sig.
Mvh Martin
Jeg har samme problem med min cls 350 sb fra 2012
Hvor finder jeg sikringen?
Problemet er foran at den ikke vil løfte sig.
Mvh Martin
Re: Relæ til kompressor / luftundervogn
Hej lyder som at et af dine ben foran måske er utæt, kan også være din ventil blok som hænger her i kulde.
Men skriv på Facebook https://www.facebook.com/groups/850706351743296/
Der er masser af hjælp at få
Men skriv på Facebook https://www.facebook.com/groups/850706351743296/
Der er masser af hjælp at få
