Startspære W124 Diesel øh hvordan?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Startspære W124 Diesel øh hvordan?

Indlæg af Administrator »

Det drejer sig om en 3 kreds Selca startspære som jeg gerne skulle have mont. Jeg er bare kommet i tvivl om hvor de 3 spære kredse skal sættes ind på sådan en Diesel... Normalt ville man sætte imellem stryrestrømmen til starterrelælet og mellem benzin pumpe og måske mellem tænding... problemmet er at på Min 124 diesel fra 94 er dieselpumpen mekanisk tror jeg nok og der er jo intet tændingsanlæg. Så er kommet i tvivl...Nogen som har prøvet noget lign.???
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Hej Emil

Jeg har monteret en starterspær på min W123 300D, det var et krav fra forsikringen for at de ville kaskoforsikre den, men da det var en diesel kunne jeg ”nøjes” med 2 kredse. Det blev så selve starteren og forvarmerelæet, og det var så OK hos forsikringen. Man kan også købe en magnetventil til at sætte på brændstof røret til motoren, og så har du 3 kredse.
Jeg ved ikke om det er noget du kan bruges på din W124, men det kan du selv vurdere.

Med Venlig Mercedes hilsen
Hans Erik
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Hej Hans Erik

Det var da en god ide med ventilen på brændstof røret tror jeg jeg vil gøre og så starter og forvarmer, så kører den da ingen steder sådan lige med det samme :-)
Tak for idéen
Besvar