CDI skrev:Det kom sent på det danske marked dog har alle modeler mere eller mindre haft det sidste 2-2½år.
Tyskland kørte med det 1.gang på 211'eren 280CDI OM 648 (række 6) som var en lappe løsning/afløser for den støjende 270CDI OM 647 (række5).
Og lidt efter havde alle tyske 220CDI OM646 (række4) også DPF.
Mener dog ikke at 320CDI OM 648 (række6) nogensinde fik DPF.
Problemet er også, at hvis du ikke får det monteret er bilen usælgelig til en rimelig pris, så det er ikke bare en snæver økonomisk beregning i forhold til antal år man vil have bilen, men også om man vil kunne sælge den eller køre den til skrot.
Jeg kan godt have forståelse for en afgiftspolitik i grøn retning, men det er uforskammet at gøre det med tilbagevirkende kraft.
Og forøvrigt er denne afgift skruet helt forkert sammen. Det giver ikke en grønnere trafik, da mange netop vælger at betale de 1000 kr/år.
Mvh