Tak for optagelse i gruppen. Håber på at kunne få hjælp til min 04/2011. A207, motorkode 272 (3,5L/292hk).(72.000km)
Når jeg køre på motor- eller landevej med let fod omkring 1900 omd/min - det passer med 110 km/t, Så er det som om at bilen tager gas/vil rykke fremad, som om jeg sidder og trykker på speederen i takt til noget musik. Den gør det ca. hvert 2 sekund, og slipper øjeblikkelig gas igen.
Det har stået på et par måneder og bliver hver gang ekstra slemt når jeg har været ude på lange ture med 5-600 km på motorvej. Forrige gang røg der en NOX sensor få dage efter jeg var kommet hjem. Nu har jeg været på langtur igen, og så er det begyndt. Jeg frygter selvfølgelig at der så igen ryger en sensor. Jeg ved ikke om en benzin bil kan kokse til, men jeg har ændret kørestil fra meget afslappet "morfar" stil, til noget mere aggresivt, med hårde accelrationer. Efter NOX-sensor blev skiftet og jeg har ændret kørestil, så er benzin forbruger steget væsentligt fra omkring 11 km/l, til omkring 9 km/l.
Jeg har påtalt det for Mercedes to gange hvor den har været på værkstedet, men de har enten ikke kikket på det, eller ikke kunne observerer det. Nu har jeg bestilt tid igen i næste uge, men deres melding er allerede at så længe der ikker gået noget i stykker, eller motorlampen lyser. Skal jeg ikke regne med de finder fejlen. Jeg må ikke få en tekniker med i bilen og vise det, pga. Corona
Nogen der kan genkende dette, eller har erfaring til at vide hvad det kan være.
Motorproblemer model A207, motorkode 272. 04/2011
Re: Motorproblemer model A207, motorkode 272. 04/2011
Op. ved ikke om nogen måske kunne hjælpe. 

-
Re: Motorproblemer model A207, motorkode 272. 04/2011
Tja når nu ingen vil svare dig!
Noget der tit virker er at pille batteriledningen af. Vente lidt og så sætte den på igen.
Så nulstiller elektronikken sig.
Lidt ligesom contr/alt/del på PC-en.
Er der fejl på din bil vil den kunne ses på en ordentlig tester. Også selvom motorlampen ikke har lyst.
Også andre end Mercedes forhandlerne har den slags så det var måske værd at overveje.
De er tit lige så dygtige. Bare meget billigere.
Noget der tit virker er at pille batteriledningen af. Vente lidt og så sætte den på igen.
Så nulstiller elektronikken sig.
Lidt ligesom contr/alt/del på PC-en.
Er der fejl på din bil vil den kunne ses på en ordentlig tester. Også selvom motorlampen ikke har lyst.
Også andre end Mercedes forhandlerne har den slags så det var måske værd at overveje.
De er tit lige så dygtige. Bare meget billigere.