regenerering
regenerering
Hej
jeg har en fejl P245900 : Dieselpartikelfilterets regenereringsfrekvens er ikke i orden.
når testeren er på kan jeg se at temperaturene før turboladeren (B19/11) og før dpf (B19/9) stiger til over 600 gr., går ud fra det er når den regenererer, det er kun i kort tid så falder de igen, det gentages med kort tid imellem, fyldningsgraden på DPF kan ikke komme under 30 %.
bilen går også i nød-program så den er begrænset til 2500 omdr. jeg har skiftet diff. sensoren B28/8 uden det hjalp
er der nogen gode ideer ?
jeg har en fejl P245900 : Dieselpartikelfilterets regenereringsfrekvens er ikke i orden.
når testeren er på kan jeg se at temperaturene før turboladeren (B19/11) og før dpf (B19/9) stiger til over 600 gr., går ud fra det er når den regenererer, det er kun i kort tid så falder de igen, det gentages med kort tid imellem, fyldningsgraden på DPF kan ikke komme under 30 %.
bilen går også i nød-program så den er begrænset til 2500 omdr. jeg har skiftet diff. sensoren B28/8 uden det hjalp
er der nogen gode ideer ?
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Re: regenerering
Så skal den have en "Hessel kur", ved halv fuld tank fylder du denne HELE flaske på https://www.billigbilpleje.dk/pi/Bell-A ... 46308.aspx og kører tanken ned til den lyser rødt.
Kør så vidt det er muligt med min. 3000 omdr./min.
DET VIRKER.
Kør så vidt det er muligt med min. 3000 omdr./min.
DET VIRKER.
ZOOM ZOOM.
Re: regenerering
Vil få fat i det men holde 3000 omdr. Er ikke nemt
På danske veje da jeg så skal gire ned konstant
På danske veje da jeg så skal gire ned konstant
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Re: regenerering
Vil få fat i det men holde 3000 omdr. Er ikke nemt
På danske veje da jeg så skal gire ned konstant
På danske veje da jeg så skal gire ned konstant
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Re: regenerering
Der bliver den ikke ret længe.
Den kan ikke låses i gearene
Den kan ikke låses i gearene
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Re: regenerering
kan du ikke manuelt trykke gearknoppen mod højre eller venstre når automatgearvælgeren står i "D", så burde den blive i det manuelte valgte gear
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: regenerering
Den er elektrisk og med paddelshift.
Når den har kørt i et tvunget gear, skifter den kort efter op igen.
Den er holdt op med at gå i nødløb.
Så jeg venter lige lidt, hvis den begynder at skabe sig igen, vil jeg få lavet en tvungen regeneration.
Når den har kørt i et tvunget gear, skifter den kort efter op igen.
Den er holdt op med at gå i nødløb.
Så jeg venter lige lidt, hvis den begynder at skabe sig igen, vil jeg få lavet en tvungen regeneration.
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Re: regenerering
Så hvis den ikke opfører sig ordentlig, så én flaske til.
Da jeg kørte MB

Held og lykke.
ZOOM ZOOM.