W211 E320 V6 Boost pressure regulator Y77/1

Alt vedrørende teknik
Besvar
Johnnyhjo77
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
Geografisk sted: Ringsted

W211 E320 V6 Boost pressure regulator Y77/1

Indlæg af Johnnyhjo77 »

Hej.

W211, 320 Cdi, V6 2007.
Jeg har fejlkoden “check component boost pressure regulator, positioner signal faults”

Jeg har skiftet turbo, samt svirl flap motor og renoveret stænger til indsugnings spjæld.

Har også skiftet “exhaust back pressure sensor”

Den kører i nødprogram med åbning på fast 27% åbnet turbotyk.

Når jeg starter den nogle gange så kan den flyve afsted lige de første sekunder og så hopper den til den går i nød.

Den siger den heller ikke kan regenerere, så det skal jeg have den til igen med hjælp af min vens Star tester.
Er der nogle der har en ide eller har prøvet noget lignende. ?
Mvh Johnny
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Johnnyhjo77
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
Geografisk sted: Ringsted

Re: W211 E320 V6 Boost pressure regulator Y77/1

Indlæg af Johnnyhjo77 »

W211, 320 Cdi, V6 2007.
Prøver lige igen..

Fejl:
* check component boost pressure regulator, positioner signal faults”
*Den kan ikke regenerere fordi der er for meget sod
*kører nødprogram

Har skiftet:
*Turbo (renoveret)
*svirl flap motor
*Svirl stænger til indsugnings spjæld skiftet
*“exhaust back pressure sensor”

Nogle gange Ved Sluk og tænd motor, har den normalt optræk i 3-4 sek, men sætter ud i ryk tilbage til nødprogram.

Er der nogle der kan hjælpe??
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Johnnyhjo77
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
Geografisk sted: Ringsted

Re: W211 E320 V6 Boost pressure regulator Y77/1

Indlæg af Johnnyhjo77 »

Hej igen.
Jeg kæmper stadig med problemet
Jeg har i mellemtiden købt en star tester i Tyskland og den siger samme fejl. Jeg kan teste regulatoren ig den kører op og ned. Men bilen går i nødprogram næsten med det samme.

Jeg sidder nu og overvejer at købe endnu en rekonditioneret garrett turbo eller en ny. En nu koster 8000kr og en recon koster 2000kr.

Når jeg nulstille fejl med min autel testernubder kørsel kan jeg få den til at køre ned ladetryk, dog kun hvis jeg trykker pedalen et par cm ned... så flyver den afsted 3-4 sekunder.. så skal jeg slippe gas. Og så kan jeg give igen. Lader jeg den køre med lidt gas så er det som den gi er for meget lede truk... en hopper og hakker og b60 følere. Slå fejl med for lavt back pressure. Det er underligt
Denne b60 sensor ved turboen er skiftet også.

Hvad er der så at gøre. Skal jeg bare skifte turboen som fejlene siger... selvom det så er nu 2 jeg har på inden for 1 år ..
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
ebbe
Indlæg: 31
Tilmeldt: 9. sep 2019, 07:50

Re: W211 E320 V6 Boost pressure regulator Y77/1

Indlæg af ebbe »

hmm lyder sgu som min R320 V6 - præcis samme opførsel.

Jeg fik en renoveret Turbo på i juli 2020 - og den kørte fint indtil for ca. 1 måned siden - pludselig fejl og smed føleren til partikelfilteret (non det har været et stort over boost?)

Mercedes specialist har testet og diagnosticeret den med Y77-fejlen: ny turbo - og kun fra pålidelig leverandør (han får via FTZ, som vist nok får dem fra Scanturbo)
Ny turbo pga. den skal være ordenligt kalibreret....

Via forums læste jeg om dårlige lodninger/knækkede ledninger på Hellas aktuator; så jeg har netop flået pelsen af aktuatoren; og moin nye turbo er leveret med kina-aktuator-kopi (der er intet der ligner et Hella-stempel!)
ebbe
Indlæg: 31
Tilmeldt: 9. sep 2019, 07:50

Re: W211 E320 V6 Boost pressure regulator Y77/1

Indlæg af ebbe »

Turboen er muligvis afgået pga. fejl i udstødningsmanifolden - værd at skifte når nu turboen dør..
Johnnyhjo77
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
Geografisk sted: Ringsted

Re: W211 E320 V6 Boost pressure regulator Y77/1

Indlæg af Johnnyhjo77 »

Jeg fik den gamle turbo renoveret i Jylland hos turbo firma. Skiftede udsødnibgzmanifold, og da den gamle manifold kom af raslede den godt indeni. Så konklusionen er at jeg selv smadrede renoveret turbo nr1 ved at lade defekt manifold side og dermed smider den metal stykker ind i de variable faner.

Turbo nr 2 kører perfekt. Men nu begynder de også at gå i fejl. Nødprogram... når jeg slukker bilen så er den normal igen.

Hvad kan det være. ? Den giver fejl boost pressure regulator signal fault..
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
ebbe
Indlæg: 31
Tilmeldt: 9. sep 2019, 07:50

Re: W211 E320 V6 Boost pressure regulator Y77/1

Indlæg af ebbe »

har du haft en tester pÅ
for at gætte lidt :
1. det kunne være EGR-ventilen
2. røret ved EGR-ventilen skalrenses
Johnnyhjo77
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
Geografisk sted: Ringsted

Re: W211 E320 V6 Boost pressure regulator Y77/1

Indlæg af Johnnyhjo77 »

Hej.
1. Jeg har skiftet egr og kørt test program med xentry mercedes test.
2. Alle rør i forbindelse med jeg skiftede svirl flaps stænger og oliekølerpakning.

Kørte idag i nød program. Hvor den siger det er sammen fejl bogstaver presserende regulator signal fault.
Den hoppede en gang og gik i normal mode. Deg vil sige den rykkede som den plejer. Selv med motorlampe tændt.

Den hakker en smule ved 1400 -1800 omdrejninger. Giver man den fuld gas er der intet

Jeg har tester men er mangler noget viden tilsat fejlsøge med den.
Nogle som kan give gode råd til muligheder for fejlslutning med xentry.
Mvh Johnny
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
jensen
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: W211 E320 V6 Boost pressure regulator Y77/1

Indlæg af jensen »

Prøv med en udstødningsmodtryksføler bestilt efter stelnummer
Johnnyhjo77
Indlæg: 121
Tilmeldt: 2. okt 2016, 21:55
Geografisk sted: Ringsted

Re: W211 E320 V6 Boost pressure regulator Y77/1

Indlæg af Johnnyhjo77 »

Hej.
Mener du b60 føleren placeret mellem egr og turbo?
Den er skiftet.

Diferens tryk føleren på partikkelfilteret er også skiftet.

Er det en af disse du mener?
Mvh Johnny
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Besvar