Webasto fyr og Bell Add

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
olesj
Geografisk sted: Helsinge
Kontakt:

Webasto fyr og Bell Add

Indlæg af olesj »

Hej

Har andre haft problemer med deres Webasto diesel fyr efter brug af Bell Add .

Jeg har en Lupo og en E320 begge med fyr og som begge fik Bell Add på samme tid ,efter noget tid havde mit fyr i Lupo´en svært ved at starte ,det skulle startes 2 gange før det kørte så jeg gik ud fra at der var luft i fødeslange.
Der kom en direkte fødeslange fra tank til fyr og så var det problem løst men kort efter fik min MB samme problem og den har det endnu, fyret er vel 2 år gammelt så mener ikke det kan være slitage på det allerede.
Min tanke går på om dette Bell Add kan klistre noget til, en returventil eller andet som skal rense eller skiftes , det er som om at dieselen løber retur og derfor skal fyret startes 2 gange før det kører som det skal .
W211 E320 V6 TCdi SC årg 08
http://www.olesj.dk

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Re: Webasto fyr og Bell Add

Indlæg af BWJ »

Det er nok filteret før fyret der er stoppet mere til, der står også på flaskerne, at møj fra tanken kan sætte sig i brændstoffilteret, og det gælder vel både fyr og motor !.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
Alex B J
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Alex B J »

Hvis det er et originalt monteret fyr(fabriks fyr) du har i din mb,er der ikke noget filter,jeg havde forventet der sad en rist i pumpen som i gamle dage,men pumpen er en hel enhed som ikke kan adskilles.
Det originale fyr suger via en studs i tæt på bunden af tanken.

Jeg har også brugt bell ad og aldrig været ude for det du beskriver..
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
ThomasDK

Indlæg af ThomasDK »

Har kørt med fyr de sidste 100.000 km,. og jeg har brugt belladd mindst 1 flaske inden hvert service, dvs 4 flasker ca. Har intet oplevet mht driftsproblemer.
Starter du dit fyr et par gange hen over sommeren så alt virker, eller lader du det hænge dødt i et halvt år?
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
olesj
Kontakt:

Indlæg af olesj »

Tak for svar

Det er originalt monteret og skiftet for ca 2 år siden med originalt fyr så det vil sige ingen filter, jeg har heller ikke selv kunne se noget filter.

Jeg har brugt Bell Add diesel og City da jeg en gang i mellem giver den er tur til Aalborg ca 950km :) men ellers kører konen små turer i den og derfor City.

Jeg har ikke haft fyret startet hen over sommeren og ja det er nok en fejl, men problemet kom midt i vinteren sidste år.

Jeg har snakket med Webasto og hans bedste bud var at pumpen skal indstilles til fyret så der kommer det rigtige tryk, noget med de bruger en co2 måler og så kan justerer trykket så det brænder rent som det skal.
Mon ikke jeg skal en tur til service med det fyr da det er en gammel pumpe til et nyt fyr der er i bilen lige pt.

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Brugeravatar
Alex B J

Indlæg af Alex B J »

Fyrets CO2 og andre parametre kan stilles i Star diagnose xentry
Jeg har selv lige gjort det
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Brugeravatar
olesj
Kontakt:

Indlæg af olesj »

Alex B J skrev:Fyrets CO2 og andre parametre kan stilles i Star diagnose xentry
Ja men som du allerede er klar over har jeg desværre ikke fået fat i Star tester endnu, men den er på ønskelisten :)

Men vil det sige at kun ved at sætte star tester på kan man justerer fyret så det brænder som det skal.

Med venlig hilsen
Ole Jakobsen
Brugeravatar
Alex B J

Indlæg af Alex B J »

Eller med webasto diagnose tilsluttet fyr
Johnnyhjo77
Geografisk sted: Ringsted

Indlæg af Johnnyhjo77 »

Alex B J skrev: 20. sep 2017, 12:39 Fyrets CO2 og andre parametre kan stilles i Star diagnose xentry
Hvor i xentry gør du det?

Mvh Johnny
Johnny H. Jørgensen
Mercedes CLS 350CDI X218, shoting brake 2014,
Tester: Autel MD702 Elite og Star tester 2020.
Besvar