w212 E220 cdi hakker

Alt vedrørende teknik
pullman
Indlæg: 130
Tilmeldt: 18. mar 2016, 06:03

w212 E220 cdi hakker

Indlæg af pullman »

Jeg synes bilen er begyndt at hugge i det, specielt når man gerne vil køre langsomt, eller accelerate blidt..

den hopper lidt i omdrejninger og køreoplevelsen bliver meget hakkende særligt når motoren er kold, den kan også finde på det når man holder stille og den står i D, så svinger den i omdrejninger..

Der er umiddelbart ingen fejl iflg. en star tester...
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af HN9200 »

Det har min også gjort over 2 omgange, første gang hjalp det st skifte en dårlig dyse. Her anden gang viste det sig at være tomgangsregulatoren. De to gange har symptomerne næsten været de samme (som du beskriver dem) borset fra da det var dysen kørte bilen lidt længe på starteren ved kold motor. Jeg gætter på den urolige tomgang stopper når bilen er driftsvarm?

/Henrik
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af JTC »

Det kan være luft i brændstofsystemet eller en dårlig lfm
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
DarkWing
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. jan 2021, 19:17

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af DarkWing »

Hej alle. Jeg har lidt problemer med min w212 fra 2010 e 200. Den kører uroligt i tomgang og jeg har prøvet at rense dyser og skifte en dyse og nu vil jeg prøve at skifte en til dyse. Men når jeg tager en test med min Delphi tester og sender billedet til mine mekaniker venner, for at få at vide viljen dyse jeg skal skifte, så får jeg forskellige svar. Nogle siger dyse 1 så nr 4 kompenserer og nogle skriver nr. 2 og andre skriver 1 og 3. Og så bliver jeg i tvivl. ( 2 af svarene kom fra Mercedes mekanikere)

Er der nogen her som med sikkerhed kan fortælle mig hvordan jeg skal fortolke mine test data?
Vedhæftede filer
IMG_20210125_141144.jpg
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af Eje2970 »

Har du prøvet med en "Hessel" kur ?

På ca halv tank tilsættes en helv motorrens flaske (mærke sikkert ligegyldigt) og så ud på motorvejen og køre med 3000 omdr. i mindst 30 min.

Hvis du aldrig før har brugt et motorrens produkt vil du sikkert opleve en positiv effekt på motorgangen.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
DarkWing
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. jan 2021, 19:17

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af DarkWing »

Jo jeg bruger dyserens ca. Hver tredje gang jeg tanker. 😉
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af Eje2970 »

Den har vel også rundet en del km og dyser holder ikke evigt.

Jeg er ingen ekspert men har set lignende tilfælde i VAGcars forum. Der plejer det at være den der adskilder sig fra de andre. Dvs. dyse 2. dyse og dyse 1 prøver at kompensere for dyse 2.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
ebbe
Indlæg: 30
Tilmeldt: 9. sep 2019, 07:50

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af ebbe »

Det kan være alt for mange ting. Dyser, luft, utætheder
en Star-tester kan se mere - og dertil en dygtig mekaniker, der ikke bare skifter i vildskab
DarkWing
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. jan 2021, 19:17

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af DarkWing »

Den har kørt 450.000 og har fået skiftet dyser før. Det kan man se på det klistermærke som sidder på ventil dækslet. De numre der står der er de originale dyse nr. Og jeg har derudover selv skiftet en og derefter haft alle dyser ude og renset og testet hos kam diesel. Alle var fine ifølge dem. Også den som jeg havde skiftet ud. Jeg har haft flere star testere på. Der er ikke andre fejl. Men nogen siger at hvis det er dyse 1 og 4 hører sammen og 2 og 3 hører sammen så hvis den ene kører dårligt så kompenserer den for den anden. Men der er lige så mange meninger om det, som det antal mennesker jeg har spurgt. 😣 Jeg har søgt på nettet uden held.
Men tak for svar 😁
DarkWing
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. jan 2021, 19:17

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af DarkWing »

Og det er kun nogle gange den kører uroligt i tomgang. Men jeg tænker at med de tal som min tester viser så må der da være noget galt med en af dyserne. Nu prøver jeg at skifte dyse et da der er flest der mener at det er den som er dårlig. 😁
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af Bent »

Jeg har en w211 e320 cdi, der har gjort noget lignende i 1½ år, - indtil bilen lyste på motorfejl og gik i nødprogram i denne uge.
Der har ikke været noget fejlkode i de 1½ år, så jeg blev noget forbavset, da MB oplyste, at styringen til turboen var i stykker - se seneste debatindlæg
Jeg har hentet bilen i dag og alt er rigtig fint, - især er gearskiftet blevet bedre.
Prisen herpå, blev også 18.450 kr
DarkWing
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. jan 2021, 19:17

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af DarkWing »

Avs.... Det var vist en værre en. Jeg har haft en fejl hvor den skrev Lade bevægelses klappen i cylinder 1 har en defekt. Og det skulle vist være turboen ifølge min Mercedes mekaniker ven. Men jeg slettede fejlen og den har ikke været der siden.
Nu har jeg bestilt en tid hos Mercedes til at få opdateret motor styringen. Ifølge min anden Mercedes ven så er der en sag på min bil med noget opdatering fra Mercedes som er gratis. Den starter jeg med. Jeg håber at det løser problemet. 😊 18000 for rep af turbo..... Wow
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af Jolars »

Hej Darkwing.

Prøv at læse mit indlæģ fra 30-12 lidt længere nede... hvis det er samme opdatering som jeg har fået, ville jeg lige spørge ind til om du kan forvente det samme. Jeg kender ikke de forskellige typer opdatering, men jeg er godt nok skuffet over resultatet. Du kan iflg MB og andre der kan lave den IKKE få den gamle udgave på igen. Hvis din bil ellers kører som den skal, så lad være. Blot til info.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
DarkWing
Indlæg: 13
Tilmeldt: 22. jan 2021, 19:17

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af DarkWing »

Tak.
Jeg har læst indlæg og har selv gået lidt med samme spørgsmål. For jeg har hørt at VW har mange problemer med tilstoppede diesel partikel filter, efter at de blev taget i snyd og måtte opdatere alle biler så de ikke forurenede og så kunne dpf ikke følge med.
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: w212 E220 cdi hakker

Indlæg af Eje2970 »

Og det stopper ikke ved de tilstoppede DPF men også EGR samt dyser er stået af på stribe efter VAGs motoropdateringer efter NOx skandalen. Dyserne bliver belastet meget mere fordi trykket er hævet betydeligt og EGR er åbnet endnu mere under dellast hvilket medføre mere sod i indsugningen= EGR+manifold. På lang sigt må det medfører mere forurening af CO2 og sikkert også NOx fordi EGR bliver sodet til og ikke virker efter hensigt.
Så spørgsmålet er om ikke man skulle have holdt fingerne fra at forsøge sig med sådan en opdatering. Hvis det virkelig passer det virker hvorfor havde man så ikke gjort det fra starten ?

Nej endnu en lorte politisk løsning presset ned over uskyldige bil ejere der har købt deres biler i god tro.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
Besvar