C220d (w205) bruger kølervæske

Alt vedrørende teknik
Besvar
Araghorn1978

C220d (w205) bruger kølervæske

Indlæg af Araghorn1978 »

Hej alle

Jeg er den glade ejer af en C220d fra 2014.
Den er begyndt at bruge kølervæske fra den venstre beholder (føresiden)
Når jeg har kørt en tur på 40-50 km så falder standen i beholderen. Når jeg så skruer låget af stiger væskestanden til ca midt på beholderen.
Der er blevet efterfyldt ca 2 cm rød kølervæske af 2 omgange ingen for den sidste uge.
Der er INGEN aflejringer på køleren eller intercooler, men der er lidt på låget til beholderen. Den har været på værksted og systemet er trykprøvet uden vi kunne finde lækagen.

Er meget nærvøs for hvor væsken forsvinder hen da jeg har læst nogle skrækhistorier på forskellige sites.

Håber der nogen der kan hjælpe mig.
På forhånd tak
jensen

Re: C220d (w205) bruger kølervæske

Indlæg af jensen »

Når det er beholderen i venstre er det jo ikke noget på motoren som er utæt så måske vandpumpe slange eller intercooler
Araghorn1978

Indlæg af Araghorn1978 »

Tak for svar
Har fået konstateret det ikke er intercooler der er utæt så det må være en slange eller vandpumpe.
Vi kan bare ikke se hvor det kommer ud hende og det forsvinder ikke ved trykprøve
Men er da glad for det ikke løber ind i gearkasse eller andet og ødelægger mere end hvad godt er
Peter BJ
Kontakt:

Indlæg af Peter BJ »

Hej.
Havde samme problem. Her viste det sig at det var selve beholderen der havde en usynlig revne. Når motoren blev varm og der kom tryk på løb det ud. Ny beholder og problemet var løst.
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Araghorn1978 skrev: 3. feb 2021, 11:46 Tak for svar
Har fået konstateret det ikke er intercooler der er utæt så det må være en slange eller vandpumpe.
Vi kan bare ikke se hvor det kommer ud hende og det forsvinder ikke ved trykprøve
Men er da glad for det ikke løber ind i gearkasse eller andet og ødelægger mere end hvad godt er
Der er ikke kølervand i intercooler, det er en passiv luftkøler.
Kølerør til gearolie sidder i siden af køleren, disse rør kan godt være tæret så der lækkes vand til gearkasse !
ZOOM ZOOM.
DarkWing

Indlæg af DarkWing »

Jeg roder mest med w212( men mange af motorerne og dele er måske de samme.) og de bliver utætte i samlingen( i førersiden på dem jeg har lavet) og slanger ruster i de beslag som clipsen låser i og plastik studsen knækker ind mod kabinen( så er torpedo pladen meget våd) og de knækker spidsen af på vand studsen ved diesel filter og oliefilter konsol sidder på en vand køler som kan være utæt i o ringe mod motor blok. 😁
saanj

Indlæg af saanj »

DarkWing skrev: 4. feb 2021, 13:18 Jeg roder mest med w212( men mange af motorerne og dele er måske de samme.) og de bliver utætte i samlingen( i førersiden på dem jeg har lavet) og slanger ruster i de beslag som clipsen låser i og plastik studsen knækker ind mod kabinen( så er torpedo pladen meget våd) og de knækker spidsen af på vand studsen ved diesel filter og oliefilter konsol sidder på en vand køler som kan være utæt i o ringe mod motor blok. 😁
Hej Darkwing

Jeg har en 651 motor med kølervæske tab. Det er en sprinter med 400 000 km på bagen. Det er en 2010 moden den har fået skiftet brændstoffilterkonsol i 2018. Kølervæsketabet er ikke synligt. Kan det være vandpumpen? den har jeg ikke fået skiftet? På forhånd mange tak for dit svar.
DarkWing

Indlæg af DarkWing »

Hej. Jeg så ikke lige at du havde skrevet. Jeg er ikke så tit herinde. Jeg er mest på værkstedet eller bag rattet på racer mercerne 😉
Det er svært at sige uden at se den. Men ja det er da en mulighed. Jeg ved at de har problemer med vandpumperne og får skiftet dem på garanti, hvis de har overholdt service hos MB.
Besvar