Jeg overvejer køb af en C200 benzin. Motorkode M274. Er der nogle kendte fejl / problemer med dem man skal være obs på?
Jeg har kunne finde noget omkring taktkæde til balance aksler... hvis jeg læser rigtigt.
Er det en motor der kan anbefales også efter de første 120.000km. Eller skal man holde sig væk
-Alle input er meget velkommen
Sommer bil: Mercedes w124 300E 1991 km stand. 132.000
Familie bil: VW Passat variant 2016.
Kender ikke M274, men ville aldrig igen købe en MB med benzinmotor uden at have tjekket kompression på samtlige cylindre, det er hurtigt at tjekke, ud med 1 tændrør af gangen, monter kompression måler, tørn motor, kig på kompression, og fortsæt til næste tændrør
tjek Biltema https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000022140
Bri_jac skrev: ↑21. mar 2021, 19:35
Kender ikke M274, men ville aldrig igen købe en MB med benzinmotor uden at have tjekket kompression på samtlige cylindre, det er hurtigt at tjekke, ud med 1 tændrør af gangen, monter kompression måler, tørn motor, kig på kompression, og fortsæt til næste tændrør
tjek Biltema https://www.biltema.dk/bil---mc/varkste ... 2000022140
Tak for input. Jeg troede ikke at kompression på så ny en motor med km. stand under eks. 200.000 km skulle give anledning til problemer.
Men hvis det er et kendt problem på den omtalte M274 motor er det selvfølgelig værd at få kontrolleret.
Jeg har kig på en der har kørt ca. 75.000 km. og virker fejlfri. Men jeg vil jo gerne kunne køre de næste 150.000 km uden bekymring for større motor problemer.
Sommer bil: Mercedes w124 300E 1991 km stand. 132.000
Familie bil: VW Passat variant 2016.
Ras skrev: ↑21. mar 2021, 20:48
Tak for input. Jeg troede ikke at kompression på så ny en motor med km. stand under eks. 200.000 km skulle give anledning til problemer.
Men hvis det er et kendt problem på den omtalte M274 motor er det selvfølgelig værd at få kontrolleret.
Jeg har kig på en der har kørt ca. 75.000 km. og virker fejlfri. Men jeg vil jo gerne kunne køre de næste 150.000 km uden bekymring for større motor problemer.
Det var ikke det jeg skrev
jeg skrev at jeg aldrig igen ville købe en MB med benzin motor ude først at have tjekket kompression, uanfægtet hvilken model der tales om (jeg havde problemer med M271)
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Ras skrev: ↑21. mar 2021, 20:48
Tak for input. Jeg troede ikke at kompression på så ny en motor med km. stand under eks. 200.000 km skulle give anledning til problemer.
Men hvis det er et kendt problem på den omtalte M274 motor er det selvfølgelig værd at få kontrolleret.
Jeg har kig på en der har kørt ca. 75.000 km. og virker fejlfri. Men jeg vil jo gerne kunne køre de næste 150.000 km uden bekymring for større motor problemer.
Det var ikke det jeg skrev
jeg skrev at jeg aldrig igen ville købe en MB med benzin motor ude først at have tjekket kompression, uanfægtet hvilken model der tales om (jeg havde problemer med M271)
Min fejl.
Jeg kan godt læse det er mere generelt du mener det er en god ide, hvilket du helt sikkert har ret i.
Jeg mener dog stadig ikke det skulle være nødvendigt på så ny en bil med under 150.000km. på tælleren.
Tænkte mere om der var særlige kendte fejl på den pågældende M274 motor.
Sommer bil: Mercedes w124 300E 1991 km stand. 132.000
Familie bil: VW Passat variant 2016.