Jumpstart w211
Jumpstart w211
Kan nogen bekræfte rigtigheden i at man kan jumpstarte en w211 via sikringsboksen som anvist i denne video - bilen i videoen er højrestyret. Har lavet et par billeder af det på en venstrestyret.
https://www.youtube.com/watch?v=fBdXcCvVQI4
https://www.youtube.com/watch?v=fBdXcCvVQI4
Senest rettet af CarstenK 5. apr 2021, 21:57, rettet i alt 1 gang.
Re: Jumpstart 211
Der plejer at sidde et lille dæksel et sted med en + pol i, stel sættes på stel.CarstenK skrev: ↑5. apr 2021, 18:27 Kan nogen bekræfte rigtigheden i at man kan jumpstarte en w211 via sikringsboksen som anvist i denne video - bilen i videoen er højrestyret. Har lavet et par billeder af det på en venstrestyret.
https://www.youtube.com/watch?v=fBdXcCvVQI4
ZOOM ZOOM.
Re: Jumpstart w211
Det gør der også på andre modeller, et rødt dæksel, der kan skubbes til side, men ikke på denne.
Værkstedet kan heller ikke finde andre muligheder end at tømme bagagerummet og sæt kablerne på der, hvor batteriet sidder nederst nede, det mest besværlige sted.
Jeg vil bare gerne finde alternativer HVIS det skulle blive nødvendigt.
Her et billede af motorrummet.
Værkstedet kan heller ikke finde andre muligheder end at tømme bagagerummet og sæt kablerne på der, hvor batteriet sidder nederst nede, det mest besværlige sted.
Jeg vil bare gerne finde alternativer HVIS det skulle blive nødvendigt.
Her et billede af motorrummet.
Re: Jumpstart w211
På min w639 vito er der et slags rør, 4 – Main fuse F1 der kan der tilkobles start kabler
https://fuse-box.info/mercedes-benz/mer ... 2010-fuses
Jeg fandt andre der undrede sig over deres W211, men der findes noget ved førerpassagersædet hvor fødderne er
https://forums.mercedesclub.org.uk/inde ... 70.163676/
https://www.benzworld.org/attachments/f ... pg.354947/
https://www.benzworld.org/threads/mb-e- ... st-3879044
https://fuse-box.info/mercedes-benz/mer ... 2010-fuses
Jeg fandt andre der undrede sig over deres W211, men der findes noget ved førerpassagersædet hvor fødderne er
https://forums.mercedesclub.org.uk/inde ... 70.163676/
https://www.benzworld.org/attachments/f ... pg.354947/
https://www.benzworld.org/threads/mb-e- ... st-3879044
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Jumpstart w211
Tak for en masse god lekture om emnet fra både UK og USA.
Andet link (ikke det øverste til Vito) siger:
"Sedan W211 has NO jump start points under bonnet. Passenger footwell pre-fuse box has big positive cables and grounding point (live wires from trunk are going via pre-fuse terminals)."
Nederste link:
"You can connect a positive cable from a jumper box to this" og det illustreres med et billede af interiøret under måtten i passagersiden (footwell pre-fuse box) med en rød pil til det kraftige sorte kabel. Det må da være forkert.
Der er et tyndere rødt kabel øverst til venstre i billedet, er det ikke det, der menes?
Du har også et direkte link til næsten samme billede, men uden den røde pil. Det er det næstnederste link.
Plus er vel den røde ledning selvom den er tyndere ?
Hvad mener du om at bruge terminalen i sikringsboksen, den er jo lidt lettere at komme til ?
Andet link (ikke det øverste til Vito) siger:
"Sedan W211 has NO jump start points under bonnet. Passenger footwell pre-fuse box has big positive cables and grounding point (live wires from trunk are going via pre-fuse terminals)."
Nederste link:
"You can connect a positive cable from a jumper box to this" og det illustreres med et billede af interiøret under måtten i passagersiden (footwell pre-fuse box) med en rød pil til det kraftige sorte kabel. Det må da være forkert.
Der er et tyndere rødt kabel øverst til venstre i billedet, er det ikke det, der menes?
Du har også et direkte link til næsten samme billede, men uden den røde pil. Det er det næstnederste link.
Plus er vel den røde ledning selvom den er tyndere ?
Hvad mener du om at bruge terminalen i sikringsboksen, den er jo lidt lettere at komme til ?
Re: Jumpstart w211
Jeg ville følge de råd som mine links angiver, dvs på en W211 ville jeg kun anvende terminalerne i passagersiden, under det dæksel som er angivet...
Pilene angiver at du skal benytte både +12V samt stel, og således at du kan tilslutte dit startbatteri
Pilene angiver at du skal benytte både +12V samt stel, og således at du kan tilslutte dit startbatteri
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Jumpstart w211
Det nederste link fører til en tråd i benzworld.org hvor man diskuterer emnet og besvarer med:
You can connect a positive cable from a jumper box to this cable, and then connect the ground of the jumper box to a good ground, maybe the engine block if you can reach it.
Dette illustreres så med dette billede, hvor this cable da ikke kan være andet end det pilen peget på, nemlig det sorte, lidt forvirrende ikke:
You can connect a positive cable from a jumper box to this cable, and then connect the ground of the jumper box to a good ground, maybe the engine block if you can reach it.
Dette illustreres så med dette billede, hvor this cable da ikke kan være andet end det pilen peget på, nemlig det sorte, lidt forvirrende ikke:
Re: Jumpstart w211
Jeg læser det ikke sådan, Sæt et voltmeter/multimeter på, så vil du opdage af det røde kabel er +12v og den sorte kabel er til stel.
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Jumpstart w211
Ja, ingen tvivl om at det hænger sådan sammen. Tak for links og info.
Jeg vil dog ikke kunne ligge og rode dernede under gulvtæppet i pasagersiden grundet min fysik og batteriet i bagagerummer vil jeg simpelthen ikke kunne nå. Det ligger langt tilbage og langt nede. Mine arme og jeg for for korte.
Jeg vil dog ikke kunne ligge og rode dernede under gulvtæppet i pasagersiden grundet min fysik og batteriet i bagagerummer vil jeg simpelthen ikke kunne nå. Det ligger langt tilbage og langt nede. Mine arme og jeg for for korte.
Re: Jumpstart w211
Min W211 2003, må KUN modtage starthjælp i bagagerummet ved batteriet, der sidder en boks der beskytter elektronikken.
Så læs manualen, hvor du må give DIN bil starthjælp, så du ikke udsætter elektronikken for fare.
Så læs manualen, hvor du må give DIN bil starthjælp, så du ikke udsætter elektronikken for fare.
Re: Jumpstart w211
Tak for dit svar sidste år, som jeg har taget ad notam.
Har nærlæst manualen, og der bliver ikke advaret mod at bruge andre muligheder, for at jump-starte, men til gengæld KUN vist det direkte på batteriet.
Det med at beskytte elektronikken, som du nævner, er jo yderst relevant.
Hvis det modsatte nu er tilfældet nemlig at JEG vil give strøm til en anden, mener du, at det ville være risikabelt at tappe strømmen fra fodpanelet i højre side alternativt via sikringsboksen som vist på videoen øverst på siden ? (Jeg KAN ikke komme ned i bunden af bagagerummet !)
Har nærlæst manualen, og der bliver ikke advaret mod at bruge andre muligheder, for at jump-starte, men til gengæld KUN vist det direkte på batteriet.
Det med at beskytte elektronikken, som du nævner, er jo yderst relevant.
Hvis det modsatte nu er tilfældet nemlig at JEG vil give strøm til en anden, mener du, at det ville være risikabelt at tappe strømmen fra fodpanelet i højre side alternativt via sikringsboksen som vist på videoen øverst på siden ? (Jeg KAN ikke komme ned i bunden af bagagerummet !)
Re: Jumpstart w211
Om du modtager eller giver starthjælp,så skal du sætte den på dit batteri, da DIN bil så er bedst sikret imod transienter, altså meget høje spændinger, når du kobler startkablerne på.CarstenK skrev: ↑8. jun 2022, 23:36 Tak for dit svar sidste år, som jeg har taget ad notam.
Har nærlæst manualen, og der bliver ikke advaret mod at bruge andre muligheder, for at jump-starte, men til gengæld KUN vist det direkte på batteriet.
Det med at beskytte elektronikken, som du nævner, er jo yderst relevant.
Hvis det modsatte nu er tilfældet nemlig at JEG vil give strøm til en anden, mener du, at det ville være risikabelt at tappe strømmen fra fodpanelet i højre side alternativt via sikringsboksen som vist på videoen øverst på siden ? (Jeg KAN ikke komme ned i bunden af bagagerummet !)
Re: Jumpstart w211
Tak for svar. 
