manglende trækkraft

Alt vedrørende teknik
Holler

manglende trækkraft

Indlæg af Holler »

Hej derude. Jeg har en Mercedes E220 Aut. Diesel W212 fra 2009 som har kørt det svimlende antal km. 441.000 men stadig den bedste bil jeg til dato har haft :D
Nu skete der så det i dag på vej hjem til Silkeborg fra Århus at den ved 130 km/h mistede trækkraft, jeg lavede så et hold i Låsby hos min gamle mor hvorefter den umiddelbart kørte fint igen...... dog indtil jeg ramte 130 km/h igen, og nu mangler den trækkraft også ved lav hastighed og motorlampen tændte (dog først nu) lige til sidst.
Er godt klar over at der ikke kan stilles en diagnose uden at få tester på og udlæst fejl, og vil i den forbindelse høre hvem i kan anbefale? Jeg bor i Grauballe ved Silkeborg og arbejder i Viborg.

Og sluttelig skal jeg have den med Falck, eller er det forsvarligt selv at køre den til værkstedet?

Venlig Hilsen Holler
Holler
MB E220 Diesel aut. 170hk. årgang 2009 KM. 441.000
Jolars

Re: manglende trækkraft

Indlæg af Jolars »

Hej Holler.
Lyder som en turboslange der er defekt/revnet kendt fejl på Om651 motoren. Fik selv listet min hjem i nødprogram og så hentet på fejeblad. JTC har åbnet værksted ved Silkeborg, så prøv at ringe til dem.

Hilsen Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Jolars

Indlæg af Jolars »

JTC

Granhøjvej 8. 8600 Silkeborg.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
Holler

Indlæg af Holler »

Hej Jolar. tak for input, ringer til dem i morgen :lol:
Holler
Holler

Indlæg af Holler »

Lige en kort update :D Så er den afleveret hos JTC i Silkeborg, og indtil videre har du ret Jolars :lol: det er ladetrykket den melder fejl på. Nu bestiller de noget slange værk hjem som skal skiftes, og så bliver det jo spændende 8)

Men mit indtryk er ihverfald at den er kommet det helt rigtige sted hen, ingen tvivl om det :D
Holler
Jolars

Indlæg af Jolars »

Hej Holler.

Det Tror jeg den er .. Bruger deres værksted i Greve, super service og meget rimelige priser ifht. MB. De skriver også service og originale eftermonteringer ind i bilens papirer, så det virker. Andre kan også gøre det samme..

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
Holler

Indlæg af Holler »

Lige en update. Er sikker på min Mercedes er i kyndige hænder, Men hvis i ikke har en 2 bil i reserve eller kan undvære jeres bil skal i nok ikke bruge JTCMB da hastigheden ikke kan siges at imponere 8)
Indtil videre har de kun på en hel uge, fået skiftet en turbo slange som ikke hjalp og derudover ikke nået yderligere fejlfinding :shock:
Men venligheden kan man ikke sætte en finger på til gengæld :D
Holler
Jolars

Indlæg af Jolars »

Hej Holler.

Ikke den service der er på øen, lejebil til 200 om dagen, men det er så ikke så længe siden de startede op i Jylland, men klart plads til forbedring. Håber det lykkes at finde fejlen.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Holler skrev: 29. apr 2021, 14:20 Lige en update. Er sikker på min Mercedes er i kyndige hænder, Men hvis i ikke har en 2 bil i reserve eller kan undvære jeres bil skal i nok ikke bruge JTCMB da hastigheden ikke kan siges at imponere 8)
Indtil videre har de kun på en hel uge, fået skiftet en turbo slange som ikke hjalp og derudover ikke nået yderligere fejlfinding :shock:
Men venligheden kan man ikke sætte en finger på til gengæld :D
Jeg kan også være venlig mens jeg hiver 1000 lapper op af lommen på dig :lol:
ZOOM ZOOM.
Holler

Indlæg af Holler »

Hej BWJ. :D :D så sandt så sandt :D :D

Men da jeg ikke har brugt dem før vil jeg vente med at se hvor det bærer hen, tror såmænd ikke at det er fordi de har brugt meget tid på min bil, tværtimod. Må se hvordan det går næste uge. 8)

Ovenstående var bare min umiddelbare oplevelse indtil videre, således at andre havde et godt beslutnings grundlag hvis de ville bruge dem, og min erfaring er med Silkeborg afdelingen.

Og vil stadig sige at jeg har fuld tillid til Claus, som er mekanikeren dernede der ser på min :lol:
Holler
lolk
Geografisk sted: Billund

Indlæg af lolk »

Hej Holler.
Nu kan jeg kun tilføje, at jeg har en gang brugt JTC I Greve, og de var meget kompetente også til en rimelig pris.
Vh lolk
Holler

Indlæg af Holler »

Hej Igen

Måtte desværre hente bilen hos JCT, da de ingenting fik lavet på den. Men de kom frem til at Turboen skulle udskiftes. Nu er mit spørgsmål så om det kun er originalt der duer eller om der er nogle der har gode erfaringer med uoriginalt de kan dele.

Skal jeg også få partikelfilteret renset/skiftet i samme omgang, og hvad vil sådan en omgang ca. rende op i?
Holler
Jolars

Indlæg af Jolars »

Hej Holler.

Prøv at give Gørløse auto i Slangerup et kald. De har kun MB reservedele og sender dem gerne. Trist de ikke var mere skarpe hos JTC, det er ikke normalt.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Holler skrev: 18. maj 2021, 07:31 Hej Igen

Måtte desværre hente bilen hos JCT, da de ingenting fik lavet på den. Men de kom frem til at Turboen skulle udskiftes. Nu er mit spørgsmål så om det kun er originalt der duer eller om der er nogle der har gode erfaringer med uoriginalt de kan dele.

Skal jeg også få partikelfilteret renset/skiftet i samme omgang, og hvad vil sådan en omgang ca. rende op i?
Tror du skal få en uvildig vurdering, ladetryk forsvinder ikke fra den ene dag til den anden pga defekt turbo, så ville den give en frygtelig larm.
Hvis den så bliver dømt ude alligevel, er Jolars bud nok det bedste med en god brugt fra Gørløse.
ZOOM ZOOM.
Holler

Indlæg af Holler »

Hej BWJ

Tak for inputtet :D Jeg har haft den nede ved min lokale Mekker (Teknocar) som også sagde at det ikke var Turboen .............. men men, han kunne heller ikke læse nogle brugbare fejl ud så hans konklusion var også Turbo defekt, og når turbo blev skiftet ville han også rense eller skifte partikelfilter samtidigt (noget med garanti på turboen).

Jeg syntes det må kunne gøres bedre end bare at sætte en computer på og udlæse fejl og stole fuldt og fast på dem, som disse unge mekanikere gør, men hvad ved jeg gamle mand på et halvt hundrede år :mrgreen:

Men da jeg snakkede med ham i dag ville han gerne sige nej tak til opgaven alligevel (Jeg spurte ham godt nok om han var sikker på det var turboen der var defekt, måske det har skræmt ham :? )

Så nu står jeg med min dejlige bil (når den kører da vel at mærke :P ) uden at være kommet videre andet end fattigere.

Nogle herinde der kan lave sådan en Gammel Mercedes, eller kender nogle der er kompetente, og har tid. Jeg bor i Silkeborg og arbejder i Viborg.
Holler
Besvar