Hej
e220 s212
Har forsøgt at søge et lignende problem frem uden held.
I 2. gear kan den finde på engang imellem - især ved ekstra træk/acceleration - at lave et enkelt "hak". Som om den vil skifte til 3. gear men fortryder.
Har kørt knap 300.000 km.
Fik den skyllet mm. ved godt 200.000 km og skifter olie for hver 50.000 km.
Hvad kan det være?
2. gear
Re: 2. gear
Prøv at kigge her.
Jolars
Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Re: 2. gear
Det kan sagtens være kontaktpladen i gearkassen som Jolars henviser til, i kontaktpladen sidder alle magnetventilerne (solenoider) som styrer de forskellige gearskift, dog plejer det at være lock-up ventilen der sidder i samme plade, som fejler.ha skrev: ↑27. okt 2021, 21:31 Hej
e220 s212
Har forsøgt at søge et lignende problem frem uden held.
I 2. gear kan den finde på engang imellem - især ved ekstra træk/acceleration - at lave et enkelt "hak". Som om den vil skifte til 3. gear men fortryder.
Har kørt knap 300.000 km.
Fik den skyllet mm. ved godt 200.000 km og skifter olie for hver 50.000 km.
Hvad kan det være?
ZOOM ZOOM.
Re: 2. gear
Med lift eller grav, og lidt godt værktøj er det vel omkring 3 timer med indbyggede kaffepauser, hvis man skal rode under bilen med donkraft og bukke - så lad være. - men skift både plade og lock-up når låget er af

Proff værksted bruger ca. det halve

ZOOM ZOOM.
Re: 2. gear
Hej Helge - prøvede du at skifte "lock-up" ventilen - og hvis ja, hjalp det?
Mercedes-Benz C238 - E220d 4Matic Coupé 2017 
Mercedes-Benz W176 - A200 D 7g-dct 2016
Mercedes-Benz W201 - 190E 1.8 aut. 1991

Mercedes-Benz W176 - A200 D 7g-dct 2016

Mercedes-Benz W201 - 190E 1.8 aut. 1991

Re: 2. gear
Hej
Næ jeg har lært at leve med det. Det er ikke så tit, den gør det og det bliver ikke værre.
Næ jeg har lært at leve med det. Det er ikke så tit, den gør det og det bliver ikke værre.
Helge