w211 3,2 BENZIN

Alt vedrørende teknik
Besvar
Søren E
Indlæg: 44
Tilmeldt: 10. mar 2009, 20:21
Geografisk sted: Måløv

w211 3,2 BENZIN

Indlæg af Søren E »

Jeg kigger p.t. på een 211'en med 3,2 liters benzinmotor. Det er een af de allerførste, registreret i 2002. Er der nogen som har kendskab til modellen, som kan sige noget negativt eller positivt - jeg tænker nok her på motoren og om der er flere vedblivende fejl på de helt første 211'ere eller om man kan regne med, at fejlene er udbedret løbende over garantien.

Jeg har lige nu en E270 fra 2003 (w211) som jeg er godt tilfreds med, men er meget tiltrukket af benzinmodellen, da den kun har kørt under en 1/3 af, hvad min har kørt.

Jeg er klar over, at brændstoføkonomien får et dyk.

Tak
Søren
CDI
Indlæg: 1348
Tilmeldt: 2. mar 2009, 21:58

Indlæg af CDI »

Der er ikke ret meget som svigter på motoren. Du skal måske skifte luftmassemåleren og evt. tændkabler ved tændrørskift som er ved hver 90.000km. dog er der 12 gange platin-tændrør og kabler...
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

w211 3,2l benzin

Indlæg af SLKkompressor »

MB 3,2 l benzin motoren stammer helt tilbage fra 1997 hvor den nye V6 3,2 l benziner blev introduseret i W 210 og er derfor en gennemprøvet maskine hvor børnesygdommene vist er overstået. Jeg har nu kørt diverse E klasse benzinbiler siden 1984 og har været rigtigt godt tilfreds med dem uden nævneværdige reparationer. Blandt andet 300.000 km. i E 320 W 210 (række 6) fra 1996. Der var desværre rustproblemer.Jeg har aldrig skiftet tændkabler. I dag kører jeg E 350 fra 2005 med uendelig stor glæde. Jeg har ingen erfaring med dieselpersonbiler men jeg tror du vil blive tilfreds med en 3,2 l benziner. Mvh :lol:
Besvar