Det er en e 300 td 1999, w 210, type 210 025, motorbetegnelse om 606 962, d.d. gået 200.000 km.
For ca 5 år siden (gået 150.000 km) skiftede vi de 3 gløderør, der sidder tættest på køleren, da vi forsøgte at løsne de 3, der sidder nærmest kabinen, vurderede vi, de sad for fast, til at vi turde skrue dem ud.
På det tidspunkt målte jeg, at det kun var det gløderør, der er nærmest kabinen, der ikke virkede.
Nu har bilen lidt svært ved at få hostet sig i gang, så jeg vil gerne have de sidste 3 gløderør tættest på kabinen skiftet.
Så jeg søger et godt værksted, der er god til det og evt. kan bore det gamle gløderør ud og bore nyt gevind, hvis gløderørene knækker.
Er der nogen, der har et forslag? Selvfølgelig tæt på Billund inden for ca 100 km.
Vh lolk
Gløderør skal bores ud
Re: Gløderør skal bores ud
hej - jeg har også en ældre bil fra 2005 - w211 320cdi. Jeg fik skiftet et par gløderør, for ca 2 år siden.
Bilens glødelampe i instrumentet viser nu igen, at der skal skiftet x antal gløderør. Sidst bilen fik skiftet gløderør, var det MB i Lemvig - prisen herpå, var meget begrænset.
Hvis du får en klamphugger til at skifte gløderør, så tror jeg ricikoen er noget større, for knækkede gløderør og så bliver prisen dobbelt så høj
Bilens glødelampe i instrumentet viser nu igen, at der skal skiftet x antal gløderør. Sidst bilen fik skiftet gløderør, var det MB i Lemvig - prisen herpå, var meget begrænset.
Hvis du får en klamphugger til at skifte gløderør, så tror jeg ricikoen er noget større, for knækkede gløderør og så bliver prisen dobbelt så høj
Re: Gløderør skal bores ud
Hej Bent
Tak for dit svar, det har du ret i.
Nu har jeg kontaktet Ketner i Århus til at udskitfte dem, så må vi se, hvordan det går.
Vh lolk
Tak for dit svar, det har du ret i.
Nu har jeg kontaktet Ketner i Århus til at udskitfte dem, så må vi se, hvordan det går.
Vh lolk
Re: Gløderør skal bores ud
Nu er alle 6 gløderør skiftet ved Ketner, de 2 nærmest kabinen måtte bores ud, alle gevind gået efter med gevindskærer.
Gevindet på nye gløderør blev smurt, så skulle de være nemmere at løsne næste gang.
Vh lolk
Gevindet på nye gløderør blev smurt, så skulle de være nemmere at løsne næste gang.
Vh lolk
Re: Gløderør skal bores ud
til en anden gang, så ser det ud til at Dexron ATF blandet med 50% petroleum det bedste valg til at smøre gevindet og opløse koksaflejringer.
(Har ikke selv prøvet, men læs nedenstående forum pst)
https://forums.tdiclub.com/index.php?th ... st-3968997
(Har ikke selv prøvet, men læs nedenstående forum pst)
https://forums.tdiclub.com/index.php?th ... st-3968997
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Gløderør skal bores ud
Tak Bri_jac.
Ja det er da mange oplysninger, man får på det forum.
Tak for indput


Vh lolk
Ja det er da mange oplysninger, man får på det forum.
Tak for indput
Vh lolk
Re: Gløderør skal bores ud
selv tak 

W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Gløderør skal bores ud
Min w211 har også x-antal gløderør som skal skiftes ved næste service.
Jeg kender ikke til petroleum, - men jeg forventer, at smøreevnen er meget begrænset
Jeg forventer, at mekanikeren bruger noget varmebestandig pasta at smøre glæderærets gevind. - hvis jeg selv skulle vælge, så ville jeg bruge sølv-fedt
Jeg kender ikke til petroleum, - men jeg forventer, at smøreevnen er meget begrænset
Jeg forventer, at mekanikeren bruger noget varmebestandig pasta at smøre glæderærets gevind. - hvis jeg selv skulle vælge, så ville jeg bruge sølv-fedt
Re: Gløderør skal bores ud
Du læser opslaget forkert, dette drejer sig om gløderør der er monteret, men sidder fast og ikke kan løsnes.
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader