Hej.
Min mor har en C200 S204 fra 2011, og vil gerne have mere lys på den.
Hvad er Jeres erfaringer med at skifte fra alm H7 og over til LED pærer?
Giver det noget af betydning?
Bilen kan godkendes med konverteringen.
God sommer og tak for evt. svar.
Bedre lys med LED pærer
Re: Bedre lys med LED pærer
Hej Kjensen.
Lygterne bliver over tid matte i overfladen, men kan poleres noget op. Prøv at montere Osran nightbreaker pærer, de lyser fornuftigt. Ingen tvivl om at led giver et fantastisk lys og spredning som original monteret. Der skulle være nogle videoer på YouTube, som viser forskellen på H7/Led eftermonteret.
Hilsen Jolars
Lygterne bliver over tid matte i overfladen, men kan poleres noget op. Prøv at montere Osran nightbreaker pærer, de lyser fornuftigt. Ingen tvivl om at led giver et fantastisk lys og spredning som original monteret. Der skulle være nogle videoer på YouTube, som viser forskellen på H7/Led eftermonteret.
Hilsen Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Re: Bedre lys med LED pærer
Lygterne er i god stand.
Der har være night Breaker 200+ i tidligere, og har været de bedste, men holdbarheden som nærlys er lidt for kort,da bilen er indstillet til at nærlys er tændt hele tiden.
Det er derfor jeg overvejer at give hende et sæt LED , efter at reglerne er lempet.
Der har være night Breaker 200+ i tidligere, og har været de bedste, men holdbarheden som nærlys er lidt for kort,da bilen er indstillet til at nærlys er tændt hele tiden.
Det er derfor jeg overvejer at give hende et sæt LED , efter at reglerne er lempet.
Re: Bedre lys med LED pærer
Så er det jo bare at prøve
pas på alt det billige Kina bras mht. godkendelser.
Jolars
Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Re: Bedre lys med LED pærer
En lille update, som andre måske kan bruge.
Jeg fik monteret Philips UltinonProU6000 Boost.
De var de kraftigste og de er road-legal.
Som jeg tolker de nye regler, kunne jeg også have valgt en "retrofit-pære" som skubbet i den originale metal-sokkel som en alm H7.
Men dels er 6000 Boost "roadlegal" og godkendelser på lygten er på plads og så skulle de give mere lys.
Der skulle bruges en adapterring i stedet for den originale af metal (den klikkede jeg af) som halogenpærene sidder i, og der måtte jeg lige løsne de 2 skruer i lygten , for at få adapterene drejet på plads og så spænde igen.
Ellers gik det smertefrit,
Gav det så mere lys, JA det skal jeg love for.
Konverteringen var pengene værd.
Bilen er ikke synet med pærene endnu, færdelsstyrelsen skriver, at man ikke behøver køre til syn med det samme, ergo må det betyde at man bare får det synet, næste gang at der er periodesyn (man skal nok vælge "reg syn", så de laver papirarbejdet.
Og jeg har printet regningen på pærene, godkendelses papirer fra Philips osv ud, så det er klar.
Så kan man jo spørge sig selv om hvorfor bilen skal synes med en LED-pære, når lygten allerede er godkendt til det og man smider en godkendt pære i, jeg kunne forstå det,hvis det var en "ikke godkendt pære".
Jeg fik monteret Philips UltinonProU6000 Boost.
De var de kraftigste og de er road-legal.
Som jeg tolker de nye regler, kunne jeg også have valgt en "retrofit-pære" som skubbet i den originale metal-sokkel som en alm H7.
Men dels er 6000 Boost "roadlegal" og godkendelser på lygten er på plads og så skulle de give mere lys.
Der skulle bruges en adapterring i stedet for den originale af metal (den klikkede jeg af) som halogenpærene sidder i, og der måtte jeg lige løsne de 2 skruer i lygten , for at få adapterene drejet på plads og så spænde igen.
Ellers gik det smertefrit,
Gav det så mere lys, JA det skal jeg love for.
Konverteringen var pengene værd.
Bilen er ikke synet med pærene endnu, færdelsstyrelsen skriver, at man ikke behøver køre til syn med det samme, ergo må det betyde at man bare får det synet, næste gang at der er periodesyn (man skal nok vælge "reg syn", så de laver papirarbejdet.
Og jeg har printet regningen på pærene, godkendelses papirer fra Philips osv ud, så det er klar.
Så kan man jo spørge sig selv om hvorfor bilen skal synes med en LED-pære, når lygten allerede er godkendt til det og man smider en godkendt pære i, jeg kunne forstå det,hvis det var en "ikke godkendt pære".