Sprinter vil ikke starte

Alt vedrørende teknik
Besvar
MogensGwagon
Geografisk sted: Silkeborg

Sprinter vil ikke starte

Indlæg af MogensGwagon »

Min Sprinter CDi fra 2008 med 365 km på bagen vil ikke starte. Har stået 2-3 uger, men er ladet fuldt op (12,8 v) og der er tænding, lys osv. Men der sker INTET, når jeg forsøger at starte. Har tjekket alle de sikringer jeg kan finde. Og ja, der er højest sandsynligt starteren, der er stået af.

Så spørgsmålene :-)
- Er det normalt / muligt, at starteren sætter sig fuldstændigt? De "plejer" jo at gå langsomt... Der er ingen starterlyd her.
- Hvordan faen får man den i frigear til bugsering, når den ikke er startet - kan ikke flytte den i neutral selv med al tænding på?

Takker
Sprinter 2008 315 CDi
Bent

Re: Sprinter vil ikke starte

Indlæg af Bent »

det sidste du skriver, - tror jeg, - er årsagen til, at starteren ikke vil gå i gang.
Når min bil har tændingen på og jeg træder på bremsepedalen, så kan jeg flytte gearvælgeren, til f.eks. N

Har bilen vist en fejlmelding eller har du haft en tester på
MogensGwagon
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af MogensGwagon »

Undskyld, men ikke sikker på jeg helt forstår :-)
Jeg kan ikke flytte gearvælger i fx N - selv om jeg har fuld tænding og foden på bremsen. Og kan ikke huske om jeg kunne det før. Det kan jeg i min Audi A2 3L fx. Men ikke i sprinteren (lige nu).

Jeg kan heller ikke huske om alle lamper slukker efter nogle sek med fuld tænding. Men ABS, ESP. Motorlampe og ASR/AAS (ikon: Dæk) lyser vedvarende ved fuld tænding.

Herudover har jeg ikke set fejlmeldinger
Sprinter 2008 315 CDi
Bent

Indlæg af Bent »

jeg har lige tjekket igen : hvis tændingen er slået til og foden på bremsepedalen, så skal du kunne flytte gearvælgeren - til f.eks N

Alle lamper lyser og det er kun gløderørslampen, som går ud efter kort tid. ABS, EPS og hvad der nu er af lamper, går ikke ud efter et stykke tid
Bent

Indlæg af Bent »

jeg har lige tjekket igen : hvis tændingen er slået til og foden på bremsepedalen, så skal du kunne flytte gearvælgeren - til f.eks N

Alle lamper lyser og det er kun gløderørslampen, som går ud efter kort tid. ABS, EPS og hvad der nu er af lamper, går ikke ud efter et stykke tid
Besvar