Min C270 har en fejl på vacuum'et.
MB foreskriver -0,8 på systemet og den yder -0,9 på pumpen som den skal, allerede på første og eneste udtag, foruden det til bremseforstærkeren, er den allerede dalet til -0,6. Så skulle man tro at det var bremseforstærkeren der var utæt, men den har jeg afprøvet ved at trække fødeslangen ud af bremseforstærkeren og så kan jeg høre at vacummet slipper ud.
Fødeslangen er ny, og jeg har prøvet med en anden brugt vacuumpumpe fra Gørløse Autoophug med samme resultat: -0,6 ved fordelingen og -0,3 ved ladetryksventil !!!
Har snakket med tidligere MB værkfører og nuværende MB mekanikere om problemet uden at få et godt tip.
Vacuum fejl på C270
Nej på min S203 270CDI Årgang 2001 er der kun to ting udover bremseforstærkeren der bruger vacuum og det er ladetryksventil og ved "returgassen"
Lygtehøjde justeringen styres elektrisk !
Da jeg startede på at fejlfinde startede jeg også bagfra som du foreslår, og der er umiddelbart ingen utætheder, og hvad hjælper det når udtaget, på fødeslangen, til motorstyringen kun yder -0,6 .
Mit bedste bud er at den vacuumpumpe fra Gørløse også er defekt, men hvor sandsynligt er det ?? De yder begge -0,9 på måleuret (fra FACOM )
som de skal.
Kan de alligevel stadig være defekte ???
Lygtehøjde justeringen styres elektrisk !
Da jeg startede på at fejlfinde startede jeg også bagfra som du foreslår, og der er umiddelbart ingen utætheder, og hvad hjælper det når udtaget, på fødeslangen, til motorstyringen kun yder -0,6 .
Mit bedste bud er at den vacuumpumpe fra Gørløse også er defekt, men hvor sandsynligt er det ?? De yder begge -0,9 på måleuret (fra FACOM )
som de skal.
Kan de alligevel stadig være defekte ???
Re: Vacuum fejl på C270
Fejlen er fundet, det var trykomformeren ved returgassen, der var utæt når den var åben.