Hjælp til w115 (Gløderør)

Alt vedrørende teknik
Besvar
Majlund

Hjælp til w115 (Gløderør)

Indlæg af Majlund »

Ville starte med og sige jeg er helt ny her på siden. Er blevet ejer af en gammel mercedes w115 (1973) Ambulance fra berlin.

Men men men kan ikke få den startet har skiftet alle gløderør og der sker stet ingen ting den lyser ikke op i lampen eller noget nogle der ved noget om hvad jeg skal gøre håber i kan hjælpe mig
Mvh den nye mercedes ejer :) [/b]
Majlund

Hey

Indlæg af Majlund »

Ikke nogle der ved noget ?
bjarne
Geografisk sted: Søby, Ærø

Re: Hjælp til w115 (Gløderør)

Indlæg af bjarne »

Hej Majlund.

Mål om der er spænding på gløderørene. Jeg mener, de sidder i serie- hvis der er 12 v. på det sidste rør, mangler der stelforbindelse. er der ikke spænding på nogen, er det sikringen der er smeltet. Den er ca. 70 amp. (ligner et stykke blik). Find den ved at følge ledningen fra første rør.
Majlund

Indlæg af Majlund »

kan ikke finde den sikring nogle steder hvor skulle den sidde ved du det. og ledningen går ind i en samlig med mange andre ledninger og kan ikke finde der hvor den ender desværre... håber du kan hjælpe mig der er slet ingen spændning i det, men stel er iorden..
bjarne
Geografisk sted: Søby, Ærø

Indlæg af bjarne »

Mit bedste råd nu:
Lån en rep. håndbog på biblioteket.
Steen Larsen
Geografisk sted: Munke Bjergby, Vestsjælland
Kontakt:

Indlæg af Steen Larsen »

Hej Majlund,

Jeger ingen ekspert, men jeg tror der skal sidde en relæboks på venstre inderskærm, med et "låg" man kan tage af og derunder sidder der en sikring - det gør der på nogle nyere modeller.
God jagt...
Steen Larsen
Munke Bjergby, Vestsjælland
124 300TD Turbo ´88
Besvar