124 300TD min bagvogn sejler
-
- Geografisk sted: Munke Bjergby, Vestsjælland
- Kontakt:
124 300TD min bagvogn sejler
Hej og god jul allesammen,
Jeg har det problem at min bgende sejler; Det ser ud som om gummiophængene er fornyet, gasklokkerne er skiftede, alle kødbenene og bolte er skiftede , bagfjedrene er skiftede, og jeg har kige skiftet højre trækaksel, på grund af en ækel metallisk lyd som kom fra højre baghjul, den er der stadig og forplanter sig igennem undervognen helt hen til førersædet hvor den mærkes tydeligt, og pludseligt er den væk, det eneste jeg ikke har status på er baghjulslejerne, kan det være dem der spøger og gør så hele bilen ikke er retningsstabil?????
Jeg håber virkelig at der er en der kan hjælpe, for jeg er på herrens mark...
Mvh
Steen Larsen
Munke Bjergby
Jeg har det problem at min bgende sejler; Det ser ud som om gummiophængene er fornyet, gasklokkerne er skiftede, alle kødbenene og bolte er skiftede , bagfjedrene er skiftede, og jeg har kige skiftet højre trækaksel, på grund af en ækel metallisk lyd som kom fra højre baghjul, den er der stadig og forplanter sig igennem undervognen helt hen til førersædet hvor den mærkes tydeligt, og pludseligt er den væk, det eneste jeg ikke har status på er baghjulslejerne, kan det være dem der spøger og gør så hele bilen ikke er retningsstabil?????
Jeg håber virkelig at der er en der kan hjælpe, for jeg er på herrens mark...
Mvh
Steen Larsen
Munke Bjergby
Steen Larsen
Munke Bjergby, Vestsjælland
124 300TD Turbo ´88
124 300TD Turbo ´88
Re: 124 300TD min bagvogn sejler
Hej! Når du skriver, at det hele næsten er skiftet, så kunne det jo være du skulle se og få lavet en 4 hjuls udmåling
Så få den stillet til +0,2mm på hver baghjul så skulle den gerne køre perfekt og stil forhjulene -0,5 på hver forhjul med fjederstang imellem forhjulene 

-
- Kontakt:
Hej og tak for svaret , den er blevet udmålt efter at kødbenene blev skiftet. Det gjorde desværre ikke noget ved dette problem 

Steen Larsen
124 300TD Turbo ´88
124 300TD Turbo ´88
Er dæktyper ok?
Er dæktryk i orden?
Er dæktryk i orden?
-
- Kontakt:
Hej Bjarne,
Tak for dit svar,
Ja , desværre er det ikke bare sådan en ret simpel ting, men jeg hælder nu til baghjulslejerne, eller rettere sagt det ene fordi den grimme, grimme lyd som kommer ind imellem kunne lyde som en kugle der ikke ruller fordi den er knust - kantet eller hvad ved jeg, den er ubehageligt metallisk og forplanter sig helt frem til gulvet foran førersædet, og den kommer fra baghjulet hvor trækakselen netop er skiftet, og ved den lejlighed checkede jeg bremseklodser og håndbremsebakker, men der var ikke noget at komme efter der, så der er så vidt jeg kan se ikke andet end lejerne, hvis det skal være noget roterende ved baghjulet eller er jeg helt tosset....
Tak for dit svar,
Ja , desværre er det ikke bare sådan en ret simpel ting, men jeg hælder nu til baghjulslejerne, eller rettere sagt det ene fordi den grimme, grimme lyd som kommer ind imellem kunne lyde som en kugle der ikke ruller fordi den er knust - kantet eller hvad ved jeg, den er ubehageligt metallisk og forplanter sig helt frem til gulvet foran førersædet, og den kommer fra baghjulet hvor trækakselen netop er skiftet, og ved den lejlighed checkede jeg bremseklodser og håndbremsebakker, men der var ikke noget at komme efter der, så der er så vidt jeg kan se ikke andet end lejerne, hvis det skal være noget roterende ved baghjulet eller er jeg helt tosset....
Steen Larsen
124 300TD Turbo ´88
124 300TD Turbo ´88
Hvis du hæver bagenden (på donkraft) må der ikke være slør idet centermøtriken spænder bagakslen fast. Lejet er konisk så derfor kan lidt slør være årsag til dit problem. Løft een side ad gangen og sammenlign så om der er slør i den ene.
-
- Kontakt:
Hej igen Bjarne,
1000 tak for dit hurtige svar, det lyder som en god idé at checke det på den måde du beskriver, det vil jeg prøve straks i morgen.

1000 tak for dit hurtige svar, det lyder som en god idé at checke det på den måde du beskriver, det vil jeg prøve straks i morgen.

Steen Larsen
124 300TD Turbo ´88
124 300TD Turbo ´88
Det er ikke slør i alm. forstand, du skal undersøge. Træk og skub på hjulet i bagakselens længderetning.
Dette kun for at præcisere.
Dette kun for at præcisere.
-
- Kontakt:
Hej Bjarne & CDI,
Bjarne jeg checkede hjulene som du foreslog, og konstaterede at højre side var temmelig dårlig, så op på liften og af med drivakselen som vi lige har skiftet (og ikke set fejlen) og indersiden hvor der skulle være en tætning, viste det sig at den var væk,og to til tre kugler mangler - de må være kværnet, så nu ved jeg hvad jeg skal lave imorgen.
Tak for hjælpen og godt nytår,
Bjarne jeg checkede hjulene som du foreslog, og konstaterede at højre side var temmelig dårlig, så op på liften og af med drivakselen som vi lige har skiftet (og ikke set fejlen) og indersiden hvor der skulle være en tætning, viste det sig at den var væk,og to til tre kugler mangler - de må være kværnet, så nu ved jeg hvad jeg skal lave imorgen.
Tak for hjælpen og godt nytår,
Steen Larsen
124 300TD Turbo ´88
124 300TD Turbo ´88