elruder

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

elruder

Indlæg af Administrator »

Hej

jeg har et problem med elruden i førersiden. det er ligesom om, at den hænger i listen og derfor har svært ved at køre op. er der en som ved om man kan smøre noget på listerne for at få ruden til, at køre bedre. (det er en e300d w210)
Sprg 2 Hvor fand.. skal jeg placere mit nyindkøbte oliefyr i et i forvejen stopfuld motorum.
på forhånd tak
mvh Mads
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej Mads.

Fyret skal sidde i Højre skærmkasse. Inde under plastafdækningen.
Det er lettest at komme til på en lift. Der findes et orginalt beslag til fyret.
Mener det koster ca 230 kr.
Ang elruden er det ikk noget man smøre på listerne. Afmonter dørbeklædningen og se om der sidder noget i klemme.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Re: elruder

Indlæg af Administrator »

[quote="frida0"]Hvor fand.. skal jeg placere mit nyindkøbte oliefyr [/quote]

Hej Mads !

Fyret skal ned i for kofangeren, i højre side.

Dit rudehejs kan måske justeres til at kunne køre lidt igen, men det plejer at være fordi at de er slidt op, når de begynder at "gå stramt"
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

hej

tak for de fine svar. er dog lidt forvirret. er det standard beslag man kan købe til forkofanger og er det højre side set fra kabinen af.

mvh Mads
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Ja det er højre side set fra kaninen af. Jeg går lige ind på lageret og finder en pris og et reservedelsnummer på arbejde.
Brugeravatar
Administrator
Site Admin
Indlæg: 2327
Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37

Indlæg af Administrator »

Hej igen

hvordan er det med magnetventilerne. Er de åbne når de er spændingsløse, eller skal man ind og pille ved dem for at få vandet til, at cirkulere gennem når bilen er stoppet. ifølge webastos manual skal fyret side i serie med varmeapparat og før dette, men hvis fyret skal placeres i højre side af kofanger tænkte jeg på, om det mon er iorden at montere slangerne lige efter magnetventilerne, altså hvor vandet løber ud af varmeapparatet.

på forhånd tak

mvh Mads
Besvar