Prisforskel på manuel og automatisk klimaanlæg

Alt vedrørende teknik
Besvar
klp29

Prisforskel på manuel og automatisk klimaanlæg

Indlæg af klp29 »

Som jeg har skrevet om i et par andre indlæg herinde, købte vi i lørdags en E220 årgang 2002 og er lidt i tvivl om hvor vidt forhandleren bevidst har "pyntet" lidt på sagerne.

Eks. skriver han i salgsannoncen at den har "regnsensor og fuldautomatisk klimaanlæg". Vi kan efterfølgende konstatere at den har manuelt klimaanlæg og hastighedsstyret visker.

Jeg har talt med FDM og de opfordrer til at vi beder forhandleren refundere prisforskellen men vil ikke hjælpe os yderligere, selvom vi er medlem af FDM, da der er tale om en bil købt til firmakørsel.

Derfor skal jeg nu i gang med at have nogle vurderinger af, hvad det prismæssige nedslag for de manglende ting kan gøres op i og jeg kan forstå på Mercedes i Vejle, at prisforskellen fra NY mellem manuelt og automatisk klimaanlæg er et betragteligt beløb.

Har I nogle bud, så hører jeg dem meget gerne. For mig er det svært at sætte et beløb på, da jeg hellere ville have komforten end pengene og at jeg eks. får et mindre beløb tilbage, giver mig jo ikke funktionerne og komforten i bilen.
d639mh
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Prisforskel på manuel og automatisk klimaanlæg

Indlæg af d639mh »

Uh da det bliver led den der. Husk på at her er der tale om priser der vil blive opgjort i 20% afgift. Dvs. at du kan ikke bruge almindelige listepriser til ern S..d.

Oven i hatten er bilen 8 år gammel - jeg ville glemme det og tænke mig bedre om inden næste gang der skal handles.
Besvar