Startproblemer (igen)
Startproblemer (igen)
Vedr: w210. e270. årg 2001
Dagen efter at have købt bilen (12. marts) fik jeg startproblemer, dette blev afhjulpet med nogle nye brændstofslanger.
Nu er der igen problemer, men hovedsageligt når motoren er varm, så kan den kun starte med hjælp fra lidt dieselstart i luftindsugningen.
Min mekaniker siger at det ikke kan være gløderørene det er galt med fordi det er ved varm motor at den er gal, så han har opgivet at finde fejlen.
Der vises heller ingen fejlkoder i display i bilen. Nogen som har et godt bud på hvad der kan være problemet ?
Alle forslag og gode ideer modtages med kyshånd.
Dagen efter at have købt bilen (12. marts) fik jeg startproblemer, dette blev afhjulpet med nogle nye brændstofslanger.
Nu er der igen problemer, men hovedsageligt når motoren er varm, så kan den kun starte med hjælp fra lidt dieselstart i luftindsugningen.
Min mekaniker siger at det ikke kan være gløderørene det er galt med fordi det er ved varm motor at den er gal, så han har opgivet at finde fejlen.
Der vises heller ingen fejlkoder i display i bilen. Nogen som har et godt bud på hvad der kan være problemet ?
Alle forslag og gode ideer modtages med kyshånd.
Re: Startproblemer (igen)
Brændstoffilteret skal være helt fuld af diesel.
Har selv haft et lignende problem med en Sprinter.
Har selv haft et lignende problem med en Sprinter.
Re: Startproblemer (igen)
Brændstoffilteret blev fyldt op da det blev skiftet for 3 uger siden, men om det stadig er det ved jeg ikke, det kan man jo ikke se.
Re: Startproblemer (igen)
Afmonter filteret. Du bør kunne skrue det af med de bare.
Hvis der er trukket falsk luft i filteret, kan det udmærket være knapt fuld. F. eks hvis tanken har været næsten tom, og du svinger skarpt, er der mulighed for, at den sutter lidt luft et kort øjeblik.
Hvis der er trukket falsk luft i filteret, kan det udmærket være knapt fuld. F. eks hvis tanken har været næsten tom, og du svinger skarpt, er der mulighed for, at den sutter lidt luft et kort øjeblik.
Re: Startproblemer (igen)
Nu har jeg tjekket brændstoffilteret, og det er fyldt helt op. problemet ligger altså et andet sted.
Er der evt. flere gode forslag ?
Er der evt. flere gode forslag ?
Re: Startproblemer (igen)
Mit sidste bud: 1. den mangler føde.
Startspærren kan være årsag. Om den virker via et relæ, ved jeg ikke, men den slår ikke fra, når den skal. Held og lykke.
PS. jeg er bedst til ældre mercedes.
Startspærren kan være årsag. Om den virker via et relæ, ved jeg ikke, men den slår ikke fra, når den skal. Held og lykke.
PS. jeg er bedst til ældre mercedes.
Re: Startproblemer (igen)
Hej!bjarne skrev:Mit sidste bud: 1. den mangler føde.
Startspærren kan være årsag. Om den virker via et relæ, ved jeg ikke, men den slår ikke fra, når den skal. Held og lykke.
PS. jeg er bedst til ældre mercedes.
Ja den mangler Diesel



Hilsen Daimler!
Re: Startproblemer (igen)
Jeg ville også satse mine penge på Daimler's påstand.....
Re: Startproblemer (igen)
Tak for de gode råd allesammen. Men jeg kan forstå at jeg ikke slipper
for en tur på autoriseret MB værksted for at få målt det med retur lækolie
for en tur på autoriseret MB værksted for at få målt det med retur lækolie

Re: Startproblemer (igen)
behøver ikke være hos MB, jeg havde valgt et diesel center alla bosh eller anden der har forstand på diesel, langt billiget og sikkert lige så godt. da det er meget simpelt at måle lækolie fra dysserne.
men skulle nu overraske mig meget hvis det var det, da det oftes også viser sig først ved kold motor. tror nu mere på noget egr, eller noget tryk regulering af brændstof
men skulle nu overraske mig meget hvis det var det, da det oftes også viser sig først ved kold motor. tror nu mere på noget egr, eller noget tryk regulering af brændstof