Hej
Jeg har mistanke til, at parameterstyringen på min S211'er af og til får et forkert hastighedssignal. Styringen er ved lav hastighed ret let, men uden varsel kan den blive tung - dog stadigvæk med lidt servohjælp. Har jeg ret i min mistanke og hvad er årsagen i så fald til det? Kan det skyldes andet? Der er servoolie på og ingen mislyde fra pumpe.
Søren
Servo på 211'er - hastighedssignal?
Re: Servo på 211'er - hastighedssignal?
Ok - så lad mig spørge på en lidt anden måde
Hvordan får servoen signal om hastigheden, så den kan justere servokraften herefter? Er det via motorstyring eller blot en simpel sensor?
Mvh
Søren

Hvordan får servoen signal om hastigheden, så den kan justere servokraften herefter? Er det via motorstyring eller blot en simpel sensor?
Mvh
Søren
Seriestart 211, via ESP styreenheden. Sidder ved siden af SAM-føre.
Facelift 211, via ABR styreenheden som sidder på selve hydraulik enheden.
Hvis du vil vide om det er styrestrømmen som bliver kappet af ved tung styretøj, sæt en multimeter i serie på selve parameterventil på tandstangen.
Strømen/ampere skal falde i takt med hastigheden stiger.
Facelift 211, via ABR styreenheden som sidder på selve hydraulik enheden.
Hvis du vil vide om det er styrestrømmen som bliver kappet af ved tung styretøj, sæt en multimeter i serie på selve parameterventil på tandstangen.
Strømen/ampere skal falde i takt med hastigheden stiger.
Tak CDI
Det er en facelift jeg har.
Så kan det også være selve parameterventilen, der ikke regulerer som den skal, formoder jeg, og ikke nødvendigvis pga. strøm.
Er det en fejl du har oplevet før på værkstedet?
Mvh
Søren
Det er en facelift jeg har.
Så kan det også være selve parameterventilen, der ikke regulerer som den skal, formoder jeg, og ikke nødvendigvis pga. strøm.
Er det en fejl du har oplevet før på værkstedet?
Mvh
Søren
jep. Man kan få noget repsæt som hedder: 211 460 09 84 ventil reparatursatz til ca. 2000+moms.
Men har aldrig selv prøvet at skifte denne...
Men har aldrig selv prøvet at skifte denne...