køb ef e klasse cdi 270 eller 320

Alt vedrørende teknik
Besvar
alfaromeo

køb ef e klasse cdi 270 eller 320

Indlæg af alfaromeo »

Hej alle.
Da jeg går og mangler en bil til at trække cv samt køre langt i er jeg blevet vild med E klassen, men alle dem jeg har råd til kørt 400,000km eller mere.
Er det noget jeg skal være bange for eller hvad skal jeg tænke på ??
er det rigtigt at de ruster meget og hvor ruster de??
hvordan ser man om motoren er passet??
hvor køber man dele henne??
og er delene så billige som man høre??

er en c klasse bedre end e klasse??

De biler jeg har råd til er fra 97 til 2001 og har alle kørt over450,000 km

og er vild efter en diesel da jeg har campingvogn på 1,5 tons

Håber på mange gode input og gode råd ang. alt ved mercedes.
Hilsen en der råber påå gode råd
Peter H

Hilsen Peter Haunsø.
på horhånd tak for input. :D
Senest rettet af alfaromeo 5. maj 2010, 19:16, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Re: køb ef e klasse cdi 270 eller 320

Indlæg af BWJ »

?Hvad snakker vi om, (råd til) :wink:
ZOOM ZOOM.
gutman
Geografisk sted: skibby

Indlæg af gutman »

400 tkm skal du ikke være bange for hvis den er blevet passet i motor .min har snart rendt 600 og den spinder som ny stadig (270cdi) nu skriver du ikke hvad årg du går efter om det er 210 vi snakker om men hvis det er skal du passe på med rust .da jeg købte min var jeg også bange for km. tal men det har intet at sige men brug lidt tid på af kigge marked godt efter .
Besim

Indlæg af Besim »

Kan godt forstå at du er bekymret når de har kørt så mange km, har selv været i dine sko. Men jeg besluttede at tage chancen, i fredags købte jeg en E320 stc fra 2004, den havde kørt 330000km. Den kører rigtig godt, lige så godt som de nye biler man kan få til 300-500tkr. Du skal bare være forsigtig med om den har fået overholdt service'ne, og få en med dig der har forstand på biler mekanisk når du skal prøve den. Held og lykke med din mercedes :)
Mester62

Indlæg af Mester62 »

Ved køb af E270 cdi (model W211)kan du jo vælge at importere den fra tyskland, det gjorde jeg for 1 år siden. Det er jeg faktisk ret godt tilfreds med selvom jeg ikke får nogen garanti med ved sådan et køb. Jeg gik efter en MB der ikke havde kørt over 130000 km og årgang 2003. Det er en fantastisk vogn at trække CV med.
Reservedele kan man søge over ebay og til fornuftige priser, ellers kører jeg til lokal autoværksted. Orginale dele er faktisk ikke dyre at købe, men nu har jeg ikke købt så mange endnu, men der kommer jo altid lidt hen af vejen. Jeg købte en MB E270 avantgarde, blev dog lidt overrasket over nypris i dk (2003) 1.192.000kr, som told og skat beregner afgiften ud fra. De trækker et vognkort på stelnr. og får ud fra dette hvad der er af ekstraudstyr på vognen. Måtte betale 228 t kr i afgift, men har så også en vogn der kostede det samme som dem der har kørt > 300.000 km som taxa i dk. vognen har ingen rust og jeg har givet den en gang dinitrol, da jeg her vil have vogn i mange år fremover. Alternativt køb den fra ny og pas på den så er pengne givet godt ud. Held og lykke med dit køb. med venlig hilsen Jørgen
Besvar