Underlig motor

Alt vedrørende teknik
Besvar
taf

Underlig motor

Indlæg af taf »

Hej folks!

Baggrund:
Jeg er ca. for halvanden måned siden blevet ejer af en 190E fra 1987 som har kørt ca. 85.000km. Dens historie passer med servicebøger så kilometerne er dokumenteret. De seneste 8 tid har servicen været begrænset til olieskift, og andre strengt nødvendig ting på et skoda værksted - fordi det var lettest for ejerne (et ægtepar sidst i 70'erne).
Nu er min plan at få den i tip-top tilstand og få alle skavanker elimineret.

Vedligeholdelse efter overtagelse:
- Bærerkugler skiftet i begge sider
- Automatgearkasse: Vakuumslange remonteret (var faldet af), olie+filter skiftet.
- Taktkæde + kædestrammer skiftet + ventildækselpakning
- Rotor og strømfordelerdæksel + kabler og tændrør skiftet
- Lambda sonde skiftet (universal fra Autosensorberlin.com til 300kr. inkl. fragt)
- Vinduesviskerblad skifte :)

Uløste problemer:
- Underlig advancering i omdrejninger. Gives der langsomt mere og mere gas stiger omdrejningerne langsomt til ca. 2000 hvorefter de stiger hurtigt til 3.500-4000. Ligeledes falder gassen hurtigt i dette område - hvorfor det er svært at accelerer langsomt. Nogen forslag??
- Langsom om at starte. Nøglen skal drejes i 5-8 sekunder før den starter (uden at give gas). Og der kommer lidt røg. Gives gas kommer der Meget røg! (men ingen rør når først den er igang).
- Småting: Håndbremse "knappen" mangler yderste spids, centrallåsen til bagagerummet: en lille plastiktap er knækket og skal udskiftes, manchet omkring antenne mangler, hjulkapsler skal udskiftes.

Hjælp!
Jeg vil meget gerne løse problemerne herovre, hvor det sværeste klart er motoren. Er der nogen der kender problemet og kan komme med mulig løsninger? For mig virker det som noget styring af motoren. Den er altså svær at styre mellem ca. 2.000 rpm til 4.000 rpm. Nogen bud?

Håber nogen kan hjælpe!

Med venlig hilsen,

Thomas
taf

Re: Underlig motor

Indlæg af taf »

Er der slet ingen der kan hjælpe?
Lagde mærke til at den står og svinger lidt i tomgang når man starter på kold motor.
Nogen ideer???
NKOMI

Indlæg af NKOMI »

muligvis noget luftmassemåler..... bare en tanke ! ?
taf

Indlæg af taf »

Det var noget så simpelt som en fjeder der var faldet af under luftspjældet....
10 kr!

Tak for svarene...
Besvar