Underlige skygger i Avantgarde Instrumenthus

Alt vedrørende teknik
Besvar
jjakobse
Geografisk sted: Horsens

Underlige skygger i Avantgarde Instrumenthus

Indlæg af jjakobse »

Hej alle,

Jeg håber at nogen kan komme med et godt råd inden jeg får en dyr værkstedsregning på nakken. Det drejer sig om at der ved natbelysning opstår nogle sorte plamager på alle skiverne (Hvide) i instrumenthuset..

Mercedes siger at det skyldes fugt og at hele instrumenthuset skal skiftes.. Dette vil koste omkring 7000 kr... Pyyyyh..

Kan det passe at dette ikke kan skilles ad og at man således kun udskifter selve urskiverne..

Gode råd ville være meget velkomne..

Skal sige at min Mercer er en E220 Avantgarde årg. 2007. Lige indkøbt istedet for min gamle dejlige 210'er (Uden rust :o)
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Re: Underlige skygger i Avantgarde Instrumenthus

Indlæg af BWJ »

Hmmm. fugt !, og hvor skulle det komme fra ?
ZOOM ZOOM.
jjakobse
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af jjakobse »

Hehe.. Ja det tænkte jeg også.. Især med tanke på at den har kørt taxa og rundet 370.000 på knapt tre år.. Så har der ikke været meget tid til at stå og blive "muggen".. Men det var hvad de sagde ved Hessel i Århus..

Løsning var kun en udskiftning til "fornuftige" 7000 kr, det kunne ikke repareres...

På Youtube kan jeg finde en video der viser hvordan man skiller instrumenthuset i en 210'er ad, og det undrer mig derfor hvorfor det så skulle være "forseglet" i en 211'er..

Men kønt er det ikke, så det skal jo laves på en eller anden måde.. Og hvis der fandtes en alternativ end de 7000 ville jeg være taknemmelig..

Mvh

Jesper
//
Jesper

Nuværende og tidligere MB'ere:

E320 CDI Avantgarde 2007
E220 CDI Classic 2008
E220 CDI Avantgarde 2007 (Totalskadet)
C250 TD Elegance 1996 (Solgt)
E270 CDI Classic 2000 (Solgt)
CDI

Indlæg af CDI »

BWJ skrev:Hmmm. fugt !, og hvor skulle det komme fra ?
Dugger dine ruder aldrig når det regner eller der er sne på vejene!
Jeg har set flere 211 GT'er (GammelTaxa) med disse plamager som kun ses på avantgarde kombiurer da de har hvide skiver.
bylle
Geografisk sted: århus

Indlæg af bylle »

min kammi har også en og han fik at vide af mercedes at det ville forsvinde med tiden. men hans havde stået stille i en lang periode. og hans er blevet bedre men det er ikke gået helt over endnu...
Besvar