Hej.
Har en W210 E220 CDI Årg:2000
Fartpiloten står fra ved hastighed over 70 km/t. ABS systemet bliver aktiveret under nedbremsning i små korte perioder, som om der er en revnet ABS ring.
Jeg har chekket alle ringe , men der er ikke nogen der er revnet, dog er der en del rust på der forreste hjul. Jeg har renset og slebet de forreste og nu kan fartpiloten holde en fart på 100 km/t.
SÅ er mit spørgsmål om det er en problem med tærring af de forreste ABS-ringe??
Hilsen Jacob
Fartpilot w 210
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Fartpilot w 210
Der må ikke være rust mellem tænderne på ringene hvor ABS systemet registrerer hjulenes omdrejninger. Hvis nogle mellemrum er fyldt med rust aktiveres ABS systemet uden grund ved bremsning. Hvad det har med bilens hastighedsregulering at gøre ved jeg ikke.
Re: Fartpilot w 210
Er dækkenes dimensioner ens???
Hvis ja, skal man køre med tester og se faktiske værdier på alle 4 hjul mens man kører for at se om hvilken af dem afviger!
Hvis ja, skal man køre med tester og se faktiske værdier på alle 4 hjul mens man kører for at se om hvilken af dem afviger!
-
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 17. maj 2010, 13:40
- Geografisk sted: Rødovre (København)
Re: Fartpilot w 210
Det er "ringene" Navene den er gal med. jeg havde samme problem med min E270CDI fra 2000. De udfræste stråler i navene så helt fine ud men alligevel var det der problemet var. Jeg prøvede også at rense dem med stålbørste uden det hjalp. Jeg fik den venstre skiftet og så virkede fartpiloten igen ved alle hastigheder.
Et nav koster ca. 1500 kr.
Et nav koster ca. 1500 kr.
Re: Fartpilot w 210
Hej
Faldt lige over denne tråd, havde samme problem, udskiftede venstre nav og vupit, alt fungerede igen, 1500.- org. fra Mercedes, inkl. leje, 15 min at skifte..
Life is good
Faldt lige over denne tråd, havde samme problem, udskiftede venstre nav og vupit, alt fungerede igen, 1500.- org. fra Mercedes, inkl. leje, 15 min at skifte..
Life is good
