w126 rystelser
- Johan Årman
- Geografisk sted: Charlottenlund
w126 rystelser
Hej.
Jeg har skiftet begge hardyskiverne på min 1986 500SEL WDB1260371A, da især den bageste var blevet noget revnet i det.
Herefter kører bilen egentlig godt indtil 100km/t men derover er den begyndt at ryste. Ikke voldsomt meget men nok til, at det tydeligt mærkes i rattet og kørslen i øvrigt. Det bliver ved på vej opad i hastighed men er værst ved ca. 130.
Det var jo ikke meningen, at skiftet af skiverne ligefrem skulle fremprovokere flere rystelser..
Er der nogen, der har en idé om, hvad der kan gøres ved det?
Bilen har kørt 275.000 km og har netop fået skiftet alle sliddele i forvognen ud på nær hjullejer, krængningsstabilisator og øverste bærearme.
Venlig hilsen
Johan Årman
Jeg har skiftet begge hardyskiverne på min 1986 500SEL WDB1260371A, da især den bageste var blevet noget revnet i det.
Herefter kører bilen egentlig godt indtil 100km/t men derover er den begyndt at ryste. Ikke voldsomt meget men nok til, at det tydeligt mærkes i rattet og kørslen i øvrigt. Det bliver ved på vej opad i hastighed men er værst ved ca. 130.
Det var jo ikke meningen, at skiftet af skiverne ligefrem skulle fremprovokere flere rystelser..
Er der nogen, der har en idé om, hvad der kan gøres ved det?
Bilen har kørt 275.000 km og har netop fået skiftet alle sliddele i forvognen ud på nær hjullejer, krængningsstabilisator og øverste bærearme.
Venlig hilsen
Johan Årman
Re: w126 rystelser
Hvad med motorophæng? Prøv at få en til at slukke bilen og hold øje med blokken selv udefra. Se om den vibrere/ryster. Oplevede det ved en tilsvarende bil, der prøvede vi alt fra dæmpere,dæk,fjedre, hardyskiver, bremseskiver,bøsninger osv osv osv.. Det vidste sig at være hans motorophæng, og han skiftet i samme omgang gearkasse op hæng
-
- Geografisk sted: løsning/korring
hej Bayram
er lidt nysgerrig om at høre noget mere hvad for en model og om hvordan i fandt ud af det
mvh johan
er lidt nysgerrig om at høre noget mere hvad for en model og om hvordan i fandt ud af det
mvh johan
- Johan Årman
Hej igen.
Jeg får selvfølgelig en til at slukke motoren for mig, så jeg kan se på motorophængene.
Men det skulle undre mig, at de skulle være årsagen til det. Problemet med rystelserne kommer først efter 100km/t og det var der ikke før.
Venligst
Johan Årman
Jeg får selvfølgelig en til at slukke motoren for mig, så jeg kan se på motorophængene.
Men det skulle undre mig, at de skulle være årsagen til det. Problemet med rystelserne kommer først efter 100km/t og det var der ikke før.
Venligst
Johan Årman
-
- Geografisk sted: løsning/korring
har samme problem bare ved 80 km og op efter
Har i styr på afbalanceringen af dæk, jeg fik nogle nye Hancook Ventus Prime på, og efter 3 afbalanceringsforsøg indenfor 2 mdr. måtte de montere nogle andre, og væk var rystelser.
ZOOM ZOOM.
Bilen der også have rystelser er en w211 04 model. Som nævnt prøvede vi alt fra støddæmpere fjedere, hardyskiver, bremseskiver (hvis de nu var skæve) skift af dæk, kontrol af afbalancering som BWJ skriver, og lige lidt hjalp det. Det var værst ved kørsel mellem 120-160 km/t. Han skiftede motorophæng og problemet var væk.
....hva med kardanmidterleje/ophænget?
er det hele bilen som ryster/hopper eller kun rattet?
Jeg kigger lige med her og kunne samtidig godt tænke mig at vide, om der altid er synlige tegn på, om et midterleje er færdigt.CDI skrev:....hva med kardanmidterleje/ophænget?
Ophænget skal være intakt. Nogle gange kan er gummiet intakt men det hele hænger nede altså ikke i midten.
Selve lejet kan støje. Der kan forekomme rust-støv omkring lejet.
Selve lejet kan støje. Der kan forekomme rust-støv omkring lejet.
- Johan Årman
Hej igen.
Har tjekket mine motorophæng samt gearkassebro. Ingen tegn på slid. Motoren rykker sig selvfølgelig en smule til siden, når man giver gas, men det er jo også en v8..
Bilen kører på spritnye Michelin Engergysaver-dæk, og i forbindelse med udskiftningen af alle sliddelene i forvognen blev den naturligvis også sporet.
I morgen hiver jeg den op og tjekker, om Hardyskiverne på en eller anden måde skulle være sat forkert på.
Jeg vender tilbage.
Venligst
Johan Årman
Har tjekket mine motorophæng samt gearkassebro. Ingen tegn på slid. Motoren rykker sig selvfølgelig en smule til siden, når man giver gas, men det er jo også en v8..
Bilen kører på spritnye Michelin Engergysaver-dæk, og i forbindelse med udskiftningen af alle sliddelene i forvognen blev den naturligvis også sporet.
I morgen hiver jeg den op og tjekker, om Hardyskiverne på en eller anden måde skulle være sat forkert på.
Jeg vender tilbage.
Venligst
Johan Årman
Der er lige en ting du skal prøve, hold i N og gas langsomt op til de omdr. den den kører ved når den ryster, hvis du her fornemmer rystelser = en del kr.
Prøv alternativt at køre med den hastighed hvor det ryster, og gear så ét gear ned, hvis rystelser forsvinder eller mindskes er det også = en del Kr.
(en del Kr. = converter)
Prøv alternativt at køre med den hastighed hvor det ryster, og gear så ét gear ned, hvis rystelser forsvinder eller mindskes er det også = en del Kr.
(en del Kr. = converter)
ZOOM ZOOM.
- Johan Årman
Hej igen.
Så har jeg tjekket skiverne og opdaget, at en af boltene var monteret med skiven på den forkerte side af hardyskiven, altså ikke mod denne men mod kardantrekanten. Den er rettet til, og jeg opdagede, at den bageste skive var monteret omvendt i forhold til min anden w126, en 500 SE. Den er vendt.
Ved samme lejlighed tjekkede jeg midterlejet. Det ser fint ud og er ikke rustent eller støjer. Gummiophænget kan flytte sig lidt op og ned, hvis man rykker i kardanen, men det er vel normalt?
Jeg har forsøgt at lade bilen gå i N og køre den op i omdrejninger fra 0-6000. Ingen vibrationer overhovedet.
Herefter kørte jeg en tur i bilen op til ca. 160km/h.
Rystelserne er nu færre, men de er der endnu. Det virker som om, rystelserne kommer fra hele bilen. Der er umiddelbart ikke mange rystelser i rattet, men det er svært at dechifrere.
Giver det nogle hints?
Venligst
Johan Årman
Så har jeg tjekket skiverne og opdaget, at en af boltene var monteret med skiven på den forkerte side af hardyskiven, altså ikke mod denne men mod kardantrekanten. Den er rettet til, og jeg opdagede, at den bageste skive var monteret omvendt i forhold til min anden w126, en 500 SE. Den er vendt.
Ved samme lejlighed tjekkede jeg midterlejet. Det ser fint ud og er ikke rustent eller støjer. Gummiophænget kan flytte sig lidt op og ned, hvis man rykker i kardanen, men det er vel normalt?
Jeg har forsøgt at lade bilen gå i N og køre den op i omdrejninger fra 0-6000. Ingen vibrationer overhovedet.
Herefter kørte jeg en tur i bilen op til ca. 160km/h.
Rystelserne er nu færre, men de er der endnu. Det virker som om, rystelserne kommer fra hele bilen. Der er umiddelbart ikke mange rystelser i rattet, men det er svært at dechifrere.
Giver det nogle hints?
Venligst
Johan Årman
- Johan Årman
Hej.
Ja, jeg prøvede at geare ned, men der var ingen forskel.
Johan Årman
Ja, jeg prøvede at geare ned, men der var ingen forskel.
Johan Årman