Jeg har en fantastisk mercedes vito autocamper 2001 med en 112 cdi motor 230.000 km. Alt har fungeret fint i mere end de 2 år jeg har haft den.
Opdagede for en uge siden at det dryppede på fliserne hvor jeg parkerer. Det viste sig at være diesel som drypper fra en løsthængende slange i motorrummet.
Troede i første omgang det var en returløbsslange der var hoppet af, men kan ikke finde hvor den evt. skal sættes på igen???
Slangen er monteret i højre del af motorrummet øverst oppe.
Nu tror jeg ikke længere det er en returløbsslange men en udluftningsslange, jeg kan puste ind i den løsthængende del af slangen og det lyder som man puster ind i et tom kammer eller rum.
Hjælp mig hvad har jeg fat i og hvad er der galt når der kommer diesel ud af denne slange, er det alvorligt?
mystisk slange ved 112 cdi motor - hjælp mig
Re: mystisk slange ved 112 cdi motor - hjælp mig
bare kør indtil den ikke kan mere, det er jo en mercedes
.. Mystisk slange - mystisk svar
..

nesko...nesko skrev:bare kør indtil den ikke kan mere, det er jo en mercedes.. Mystisk slange - mystisk svar
..
Hvis du ikke kan svare konstruktivt, så synes jeg at du skal lade være med at svare

Jeg mener at dette forum er seriøst og vi har ikke behov for dumsmarte svar.
Jeg vil gerne hjælpe men kender ikke svaret. Hvis du bor i nærheden af gørløse så har gørløse autoimport nogle kompetente folk der kan løse dit problem.
Hello
Har du fundet løsningen ?
På min 112CDI, hvor jeg lige har skiftet gearkasse
- har jeg også fået en slange ( ej skrue ) løs.
Ud fra din beskrivelse lyder det som det er den samme slange der hænger der og slasker, ligesom dig kan jeg puste i den ( og suge ) uden egentlig modstand, så jeg tror det er noget udluftning. ( dieselfornemmelse )
Det er bare det at jeg ikke har lagt mærke til den før, den "var der bare lissom" da jeg havde skifte gearkassen ?
den kan nå ned til omkring starteren, men kan ikke have noget med den at gøre, og bilen kører som den skal, næsten ! mit problem har ihvertfald ikke noget med den slange at gøre.
Hvis du kommer frem til noget
vil jeg da meget gerne høre om det ! Og hvis jeg så .. .
MvH
Benny
Har du fundet løsningen ?
På min 112CDI, hvor jeg lige har skiftet gearkasse

Ud fra din beskrivelse lyder det som det er den samme slange der hænger der og slasker, ligesom dig kan jeg puste i den ( og suge ) uden egentlig modstand, så jeg tror det er noget udluftning. ( dieselfornemmelse )
Det er bare det at jeg ikke har lagt mærke til den før, den "var der bare lissom" da jeg havde skifte gearkassen ?
den kan nå ned til omkring starteren, men kan ikke have noget med den at gøre, og bilen kører som den skal, næsten ! mit problem har ihvertfald ikke noget med den slange at gøre.
Hvis du kommer frem til noget

MvH
Benny
Det lyder som kondens slangen fra klima/aircon.