Visker W210

Alt vedrørende teknik
Besvar
nullbit

Visker W210

Indlæg af nullbit »

Hej, på min E 320 CDI fra 2001 (W210) holdt vinduesviskeren op med at virke. Den vil ikke bevæge sig og sikringerne til viskemotoren (3, 41 og 42) er intakte!

Nu er jeg ikke den store teknikker - er det noget jeg selv kan skifte hvis jeg f.eks. køber en ny/brugt viskemotor eller skal jeg lade et værksted ordne fejlen?

/nullbit
Jens Stæhr

Re: Visker W210

Indlæg af Jens Stæhr »

Hej, viskeren på min W210 er også lige holdt op med at virke idag og jeg tror også det er en ny visker motor. Jeg ser frem til at læse kommentar/svar på denne.

Mvh. Jens
oej

Indlæg af oej »

Hvis i kan trækker viskerarmen op og over ruden uden for meget vold er det viskertræk armen som er "hoppet" af og denne ene arm kan udskiftes, Det er en lille arm som sidder mellem viskermotoren og selve viskertrækket og har en nylon/plastik bøsning i begge forbindelse som kan blive slidt på og "hoppe" af

Hvis man er lidt fiks på fingerne er det ikke kompliceret. Husk dog at ikke løsnes den lille arm som sidder på viskermotoren (den bestemmer hvor viskeren skal stoppe på ruden)

Oej
Jens Stæhr

Indlæg af Jens Stæhr »

Jeg har lige købt en brugt visker motor hos gørløse til 625,- men jeg har ikke fået kigget på det endnu så det er ikke sikkert jeg så får brug for den.... jeg tror bare jeg skifter den alligevel så. Jeg skal nok skrive når den er skiftet.

Mvh. Jens
Besvar