Fesent fjernlys W 202

Alt vedrørende teknik
Besvar
Grillo
Geografisk sted: Tønder

Fesent fjernlys W 202

Indlæg af Grillo »

Da det længe har iriteret mig at der ikke er særligt kraftigt fjernlys på min w 202, og samtlige fejlmuligheder er afprøvet med nye pærer, skidt på parabol, lygtejustering, spændingsfald ved pæren, osv. må jeg erkende at det kan ikke blive bedre :cry: . En skam, da nærlyset jo er supergodt, måske derfor virker det som om der ikke rigtigt sker noget når man blænder op. Nu har jeg lige monteret Xenon pærer fra Everlight.dk til 800,- kr. og det kan nok være der kom blus på, kan varmt anbefales til andre w 202 ejere med lysmangel i mørket, nem montering, og så er det så vidt jeg ved lovligt når det kun er på fjernlyset :D .
Daimler C 250 årg. 94
Brugeravatar
Carsten Hansen
Geografisk sted: Valsted, 9240 Nibe
Kontakt:

Re: Fesent fjernlys W 202

Indlæg af Carsten Hansen »

Grillo skrev:Da det længe har iriteret mig at der ikke er særligt kraftigt fjernlys på min w 202, og samtlige fejlmuligheder er afprøvet med nye pærer, skidt på parabol, lygtejustering, spændingsfald ved pæren, osv. må jeg erkende at det kan ikke blive bedre :cry: . En skam, da nærlyset jo er supergodt, måske derfor virker det som om der ikke rigtigt sker noget når man blænder op. Nu har jeg lige monteret Xenon pærer fra Everlight.dk til 800,- kr. og det kan nok være der kom blus på, kan varmt anbefales til andre w 202 ejere med lysmangel i mørket, nem montering, og så er det så vidt jeg ved lovligt når det kun er på fjernlyset :D .
Hej, hvad hedder de Xenon pærer du har monteret? Jeg har selv en 202 og lyset er ikke noget at råbe hurra for, måske er øjnene også blevet trætte med årene.
Mvh. Carsten :wink:
Grillo

Indlæg af Grillo »

Carsten Hansen skrev:
Grillo skrev:Da det længe har iriteret mig at der ikke er særligt kraftigt fjernlys på min w 202, og samtlige fejlmuligheder er afprøvet med nye pærer, skidt på parabol, lygtejustering, spændingsfald ved pæren, osv. må jeg erkende at det kan ikke blive bedre :cry: . En skam, da nærlyset jo er supergodt, måske derfor virker det som om der ikke rigtigt sker noget når man blænder op. Nu har jeg lige monteret Xenon pærer fra Everlight.dk til 800,- kr. og det kan nok være der kom blus på, kan varmt anbefales til andre w 202 ejere med lysmangel i mørket, nem montering, og så er det så vidt jeg ved lovligt når det kun er på fjernlyset :D .
Hej, hvad hedder de Xenon pærer du har monteret? Jeg har selv en 202 og lyset er ikke noget at råbe hurra for, måske er øjnene også blevet trætte med årene.
Mvh. Carsten :wink:
Ja man kan vel godt blive lidt træt i øjnene som årtierne stormløber hen over en :oops: , med hensyn til pærer har jeg valgt et monteringskit H1 med en lysfarve der hedder 6000 Kelvin, da det skulle være den der giver mest lys samtidig med at lyset ikke bliver alt for blå. Hvis du vil have lysfarve som Halogen, mener jeg den hedder 4400 kelvin. Eneste ulæmpe ved Xenon er at det lige går nogle sekunder før lyset er oppe på fuld styrke når pæren er blevet kold. God fornøjelse. :D
Daimler C 250 årg. 94
Brugeravatar
Carsten Hansen
Geografisk sted: Valsted, 9240 Nibe
Kontakt:

Indlæg af Carsten Hansen »

De Xenon pærer du har monteret, kan de godt være inde bag det skjold der er, jeg syntes at Xenon pærerne ser lidt store (lange) ud.
Selvfølgelig kan der laves en udskæring i bagpladen men det er næsten synd og så er den nok ikke tæt mere!!
MVH. Carsten
Grillo

Indlæg af Grillo »

Carsten Hansen skrev:De Xenon pærer du har monteret, kan de godt være inde bag det skjold der er, jeg syntes at Xenon pærerne ser lidt store (lange) ud.
Selvfølgelig kan der laves en udskæring i bagpladen men det er næsten synd og så er den nok ikke tæt mere!!
MVH. Carsten
Ja der skal bores et hul i dækslet til ledningerne, men der følger jo en gummiprop med i sættet så det synes jeg ikke gør noget.
Daimler C 250 årg. 94
Besvar