Åbning af motorhjelm w123

Alt vedrørende teknik
Besvar
benjao
Indlæg: 13
Tilmeldt: 16. dec 2010, 20:05

Åbning af motorhjelm w123

Indlæg af benjao »

Hej

Mit kabel og håndtag til motorrummmet på min 123'er er i dag knækket, bilen holder med prøveplader og der er ikke strøm på batteriet, så jeg har behov for at få åbnet motorrummet, på en parkeringsplads med sne i knæhøjde. Er der nogen der ved hvordan man åbner uden kabel??? Kablet er fuldstændig groet sammen og det er umuligt at åbne det via kablet.

Håber på hurtig og positiv respons.

På forhånd tak.
Thagelobner@mail.dk
Indlæg: 6
Tilmeldt: 28. nov 2010, 12:12

Re: Åbning af motorhjelm w123

Indlæg af Thagelobner@mail.dk »

UPS, tror du skal ud at lege lidt i sneen. Min CLK-w209 lavede samme nr, mekeren ordnede problemet nede fra.
Håber din er anderledes :oops:

Hilsener

Thage
benjao
Indlæg: 13
Tilmeldt: 16. dec 2010, 20:05

Re: Åbning af motorhjelm w123

Indlæg af benjao »

øv ja, det var det jeg frygtede.... nogen der ved om man kan komme til at åbne den hvis man skærer grin indsatsen i stykker,og på den måde komme til lukke mekanismen i motorrummet.... har fundet frem til at det koster 350 kr. for sådan en indstats, så det ville være fint hvis det kunne lade sig gøre på den måde. Så det ville være dejligt hvis nogen havde erfaring, eller en 123'er de kunne tjekke det på. indlæg modtages med kyshånd.

MVH

Benjamin
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Åbning af motorhjelm w123

Indlæg af BWJ »

Ikke sikkert det kan bruges til noget, men hvis jeg "ødelagde" min kølergitter på min W210 så ville der være fri adgang til låsetøjet.
ZOOM ZOOM.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Åbning af motorhjelm w123

Indlæg af BWJ »

Rettelse: det ser MEGET lovende ud http://www.auto-parts.spb.ru/cat/cats/m.mycat?Form
ZOOM ZOOM.
benjao
Indlæg: 13
Tilmeldt: 16. dec 2010, 20:05

Re: Åbning af motorhjelm w123

Indlæg af benjao »

Tak for indlæggene, jeg kunne dog ikke åbne linket.

Jeg klippede lidt i kølegitteret og fik fri adgang til låsemekanismen... Jeg havde tænkt mig at skifte det alligevel, men fandt bagefter ud af, at det ikke var nødvendigt at ødelægge gitteret, da man bare kunne stikke en lang skruetrækker ind, og vride tappen hvor kablet slutter i mod højre (altså venstre forhjul), der var oveni købet en tap til at vride i mod, monteret lige foran låsetappen.

Håber der er nogen der kan bruge infoen til en anden gang.
Besvar