hej
jeg håber der er en ef jer der kan svare mig på hvad min kære bil fejler?
bilen er en w210 300td fra 1998, den har kørt 392xxx, og den kører fint, udover at den melder at der er en defekt pære.
jeg troede at det "bare" var et pæreskift... men der var ingen pære der var sprunget, Mit spørgsmål er hvor den finder jeg ud af hvor der er "dårlig" forbindelse.
Kunne godt havde tænkt mig at hvis den kunne sige hvilken pære der var gåret.
på forhånd tak.
Bo
Lampe defekt ... hjælp
Re: Lampe defekt ... hjælp
Virker bremselyset og baklys?
Er der kørelys på den?
Er der kørelys på den?
alle lys virker.... det er derfor jeg er begyndt at rive mig selv i håret 

Hvis der er kørelys på den:
Start bilen og vent lidt for at se om pærefejlen kommer frem med det samme. (nærlys, positionslys og nr.pladelys)
Hvis ja, så må der være en dårlig fatning typisk baglygter.
Næste trin hvis pærefejlen ikke kommer frem med motorstart.
Træd bremsen.
Næste trin.
Sæt den i bakgear.
Start bilen og vent lidt for at se om pærefejlen kommer frem med det samme. (nærlys, positionslys og nr.pladelys)
Hvis ja, så må der være en dårlig fatning typisk baglygter.
Næste trin hvis pærefejlen ikke kommer frem med motorstart.
Træd bremsen.
Næste trin.
Sæt den i bakgear.
Lidt fokus på de foreste tåge lygter tjek om de virker, nogle kører dem ind over kørelyset de har en svaghed der...
E220d 17’ Avantgarde
-
- Geografisk sted: Midtfyn
Da jeg kørte 210er var der meget bøvl med forbindelserne til pærene på bremselyset. Det viser sig ved at lys for pæresvigt kommer ved første tryk på bremsen. Der dannes ofte slagge på ældre forbindelsessteder. Aldrig en defekt pære. Det kan i øvrigt være svært at se om en pære er defekt i instrumentbordet.
Der er ikke inikering på instromentlys, som på udvendigt lys.
E220d 17’ Avantgarde
tak for alle de fine indputs. jeg tro, at jeg muligtvis har fundet fejlen, jeg tro at det er venstre baglys, bremselyset, det er fatningen som ikke er så go, som cdi sagde, så var der en masse slagger, lige der hvor der er kontrat med fatningen, kan også se at den var været lidt varm der hvor pæren bliver skruet på, efter at jeg har afmontaget hele baglyset.
Vender tilbag med nyt når jeg få den nye lampe hjem.
Bo
Vender tilbag med nyt når jeg få den nye lampe hjem.
Bo